وجود یک موش در خانه می تواند ریسک های فراوانی را به دنبال داشته باشد. موش ها، می توانند بیماری های خطرناکی را منتشر سازند. آسیب های ناشی از موش فقط به انتقال بیماری های خطرناک خلاصه نمی شود بلکه یک موش در خانه شما می تواند در عرض یک سال، به صدها موش تکثیر گردد. بعلاوه، این جوندگان، خسارات زیادی به ساختار بناهای مختلف وارد ساخته و همچنین غذای انسان ها و حیوانات خانگی را آلوده می کنند.

خطرات وجود موش در خانه

” موش ها ممکن است موجودات بامزه ای به نظر برسند؛ ولی واقعیت این است که خطرات وجود موش در خانه بسیار زیاد هستند. آن ها می توانند بیماری ها را انتقال دهند، عایق ها و کابل ها را بجوند و باعث ایجاد خطر آتش سوزی شوند، که هزینه جبران این خسارت ها، بسیار سنگین خواهد بود. همچنین می توانند باعث آسیب جدی به تابلوهای نقاشی و کتاب های قدیمی نفیس شوند؛ آسیب هایی که ممکن است جبران ناپذیر باشند. “

موش ها همان طور که قبلاً نیز اشاره نمودیم، می توانند آسیب های ساختاری فراوانی را به خانه ها، آپارتمان ها، شرکت ها و عملاً هر نوع ساختمانی، از طریق جویدن، لانه سازی و نیز ادرار و مدفوع خود، وارد سازند. این جوندگان، هر جایی که باشند، نشانه هایی از خود بر جا می‌گذارند که با آشنایی با نشانه های تهاجم موش ها می توانید به سرعت، آن ها را یافته و برای از بین بردن آن ها اقدام نمایید.

آسیب های ناشی از موش برای ساخت لانه

این جانداران، تقریباً هر چیزی را که به درد لانه سازی بخورد می جوند؛ که این اشیاء می تواند شامل مواد زیر باشد.

  • چوب
  • کاغذ
  • پارچه
  • کتاب
  • مقوا
  • کابل
  • کاغذ دیواری
  • لوله های پلی اتیلن

موش ها از این نظر، شباهت زیادی به موریانه ها دارند.
موش ها همچنین اثاثیه، لوازم خانگی، صندلی های اتومبیل و … را جویده و سوراخ می کنند تا بتوانند یک لانه مخفی و دنج برای خود بسازند.

آسیب‌ های‌ ناشی‌ از‌ وجود‌ موش‌

 

آسیب‌ های‌ اقتصادی ناشی‌ از موش‌

موش ها عایق و روکش اطراف سیم ها را می جوند که خود این عمل، با خطر بسیار جدی آتش سوزی همراه است. موش ها حتی لانه‌هایشان را در لوازم برقی بزرگ ساخته و روکش ها، عایق ها و سیم ها را می جوند؛ که این عمل، می تواند منجر به اتصالی یا قطعی جریان برق در وسیله های برقی، عدم کارکرد صحیح آن، یا حتی آتش سوزی گردد.
موش ها هرچیزی را که سر راهشان باشد نابود می کنند.
آن ها، سطح و داخل هر وسیله ای که قابل جویدن است را می جوند. موش ها لانه های خود را در قسمت هایی از خانه می سازند که رفت و آمد کمتری وجود دارد. مکان هایی نظیر:

  • اتاق زیر شیروانی
  • انبار
  • زیرزمین
  • گاراژ
  • کمدها

 

آسیب های ناشی از وجود موش

آسیب های سلامتی ناشی از موش

هرچه یک منطقه یا وسیله، مخفی تر بوده و سالم تر باقی مانده باشد، احتمال اینکه موش ها، آنجا را به خانه امن و دنج خود تبدیل کرده باشند، بالاتر است. هنگامی که این جوندگان کثیف، خرابکار و بیماری ‎زا، برای یافتن آب، غذا و مواد لانه سازی، در خانه پرسه می زنند، رد ادرار و نیز دانه های فضولاتشان را در حین حرکت، پشت سرشان بر جای خواهند گذاشت.

بیماری های‌ ناشی‌ از فضله موش‌

ادرار و مدفوع موش ها یا فضله موش سطوح مختلف و غذاهایی را که بر رویشان راه رفته یا می نشینند، آلوده می کنند. این آلودگی ها می‌توانند باعث ایجاد مسمومیت های غذایی در انسان و حیوانات خانگی شوند.
فضله موش ها عامل انتشار بیماری های بسیار خطرناکی مثل طاعون هستند.

بوی ناشی از ادرار موش

ادرار موش ها بوی بسیار بدی دارد. پخش شدن بوی بد در خانه یکی از مشکلات وجود موش در خانه است.
همچنین متساعد کردن بو در محیط توسط موش ها باعث می شود دیگر موش ها نیز به آن خانه یا محیط جذب شوند.

موش ها در خانه  چه می خورند؟

موش ها در مورد غذا خیلی سختگیر یا دمدمی نیستند.
آن ها از گستره وسیعی از مواد غذایی ذخیره شده انسان ها یا غذای حیوانات تغذیه می کنند. موادی نظیر:

  • میوه
  • گوشت
  • دانه های خوراکی
  • غلات
  • تنقلات از جمله پفک و چیپس
  • مواد قندی و شیرین
  • نان و بیسکوئیت ها

اگر یک ماده غذایی، داخل جعبه یا بسته مقوایی یا بسته بندی کاغذی باشد، مزیتی دوچندان برای این آفات به شمار می رود؛ چرا که غذا را برای خوردن و بسته بندی آن را جهت لانه سازی استفاده می کنند.

خطرات وجود موش در خانه

 

آسیب‌ موش‌ ها به منابع غذایی و کشاورزی

هنگامی که موش ها، در انبار یا کابینت های حاوی مواد غذایی پرسه می زنند، غذا را با ادرار، مدفوع و موهایشان آلوده می سازند. اگرچه موش ها روزانه فقط در حدود ۳ گرم غذا می خورند، اما تخمین زده شده که ۱۰ برابر غذای مصرفی خود را آلوده و خراب می سازند؛ چرا که فضولات خود را در مواد غذایی دفع نموده، بسته بندی ها و جعبه ها را می جوند و مقدار فراوانی غذای نیمه جویده و گاز زده را از خود بر جای می گذارند و بدین ترتیب همه این غذاها را برای انسان و حتی حیوانات، نامناسب و غیرقابل مصرف می سازند.

موش ها همچنین قوطی ها، جعبه ها و ظرف های پلاستیکی و آیتم های چوبی را حتی بدون آنکه غذایی داخل آن ها باشد، می جوند و کاغذها، حوله های کاغذی، دستمال سفره ها، پوشک بچه و … را برای لانه سازی خود تکه تکه می کنند. این جانداران موذی، همچنین در حین تلاش برای ورود و راهیابی به داخل ساختمان، به ساختار بیرونی بناها و خانه ها نیز آسیب می زنند و آن را تخریب می کنند.
لانه سازی موش ها نیز باعث آسیب و ایجاد خسارت زیادی در خانه می شود.

خطرات وجود موش در خانه

 

موش ها همچنین محصولات تازه کشت شده در باغات و مزارع را از زمین کنده و می خورند.
به این ترتیب باعث ایجاد خسارات فراوانی قبل از برداشت شده و نیز به سایر نواحی موجود در باغ یا زمین زراعی، تونل می زنند تا بتوانند به غذا دست یافته و لانه سازی کنند. شما باید اطلاعاتی درباره انواع موش ها نیز داشته باشید و برای کاهش دادن هر چه سریعتر خطرات ناشی از وجود موش در خانه و یا سایر محیط های مستعد، بهتر است از سم موش کش فسترک بلاکس با تأثیرگذاری بسیار بالا استفاده کنید.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

نشانه های وجود موش فاضلاب
نشانه های وجود موش فاضلاب

رت نروژی به نام موش فاضلاب نیز شناخته می شود. به نظر می رسد که این موش، ریشه آسیایی داشته و از طریق کشتی به کشورهای دیگر وارد شده باشد. امروزه این موش، در همه جا یافت می شود. موش های…

علائم تهاجم موش سقفی یا موش سیاه
علائم تهاجم موش سیاه

موش سقفی کوچکتر از موش فاضلاب است و موش سیاه نیز نامیده می شود. کلیدهای شناسایی بسیاری برای تشخیص تهاجم موش سقفی به خانه وجود دارد. اول اینکه، خود موش را، چه به صورت زنده و چه مرده…

نکات مهم در مورد تله گذاری موش
نکات مهم در مورد تله گذاری موش

برای اینکه موش ها را در تله گیر انداخت و این کار را با موفقیت به انجام رساند باید نکاتی را در مورد طعمه گذاری موش ها بدانیم. اینکه موش ها چه چیز هایی را دوست دارند؟ به سمت چه چیزهایی جذب می شوند؟ …

اشتباهات رایج تله گذاری موش
اشتباهات رایج تله گذاری موش

زمان مواجهه با تهاجم موش، در بسیاری موارد اتفاق افتاده است که شما از تله های مختلفی برای به دام انداختن موش ها استفاده کرده اید اما دریغ از گیر افتادن حتی یک موش! آیا به دلیل آن فکر کرده اید؟ …

سفارش سم از طریق: