” برای این که بدون استفاده از تله یا سم از شر موش های موجود در خانه خلاص شوید، راه های مختلفی وجود دارد. اما مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که، با استفاده از هر راهی که می توانید محیط خانه را برای موش ها نا امن و آزار دهنده کنید. “

موش ها می توانند مزاحمانی جدی برای آسایش و سلامتی ما محسوب شوند. به ویژه اگر با تعداد انبوهی از آن ها در خانه رو به رو شوید، شرایط بسیار سخت تر خواهد بود. وجود انبوهی از این آفات، بیشتر در ساختمان های قدیمی رخ می دهد. همچنین بناهای آجری نسبت به بناهایی که نمای سنگی دارند، برای زندگی این جوندگان کوچک، مستعدتر هستند.

عوامل مؤثر بر افزایش جمعیت موش ها:

مهمترین عواملی که بر جمعیت انواع آفات و موش ها مؤثر هستند؛ عبارتند از آب و هوا و منابع غذایی. در صورتی که موش ها به این دو عامل دسترسی پیدا کنند به سرعت تولید مثل کرده و جمعیت خود را افزایش می دهند.  پس برای دفع موش از خانه کافیست مواد غذایی را از دسترس موش ها خارج کنید.

دفع موش از خانه

>> غلات برای موش ها دوست داشتنی تر از پنیر است <<

>> آب و هوا

آب و هوای محیط، یک فاکتور بسیار مهم تاثیرگذار بر جمعیت موش ها است.
آب و هوای معتدل برای زندگی موش ها، ایده آل است.
در شرایط دمایی معتدل، موش ها شروع به تولید مثل و پرورش نوزادان خود می کنند. سرمای بیش از حد هوا در فصل زمستان سبب مرگ موش ها می شود.

>> وجود منابع غذایی در محیط

بوی مواد غذایی که بیرون کابینت ها قرار دارند، می تواند موش ها را از فاصله های دور جذب کند.
برخلاف باورهای غلطی که درباره موش ها وجود دارد، آن ها مواد غذایی دیگر را بیشتر از پنیر دوست دارند.
برخی از مواد غذایی مورد علاقه موش ها عبارتند از:

۱. گندم
۲. جو
۳. چاودار
۴. آرد
۵. کیک
۶. نان

جذب کننده هایی بسیار قوی برای موش ها به شمار می آیند.
بنابراین می توان از این مواد به عنوان مؤثرترین طعمه های تله موش استفاده کرد.
شکر نیز برای موش ها بسیار محبوب است.
تمام گونه های موش، علاقه شدیدی به خوردن شکر و مواد شیرین دارند.
شکر دارای موادی است که برای موش ها بسیار وسوسه انگیز است.

پس سعی کنید شکر را از موش ها دور نگه دارید.

       هرچند مواد قندی می توانند عاملی برای کشتن موش ها محسوب شوند. به طوری که می توان گفت نام دیگر شکر، خوشمزه برای ما و کشنده برای موش ها است.

دفع موش

>> اسانس نعناع خوشبوترین راه خلاصی از شر موش ها <<

دفع موش از خانه

بنابراین، مهمترین عامل مؤثر در دور نگه داشتن و دفع موش از خانه، پرهیز از قرار دادن مواد غذایی بدون درپوش در محیط خانه است. مهمترین نکته آزاردهنده درباره موش ها، این است که سبب بیماری و خسارت به مواد غذایی و وسایل می شوند. بنابراین، اگر می خواهید از شر موش ها خلاص شوید و در عین حال به حیات و سلامت دیگر موجودات این سیاره نیز آسیبی وارد نکنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که از جایگزین هایی برای سم استفاده کنید.

جایگزین های مناسب برای سم موش

>> گربه ها

هر چند، نگهداری از گربه ساده ترین و امن ترین راه برای خلاصی از شر موش ها نیست! اما وجود بوی این حیوان در اطراف سبب ترس موش ها می شود. موش ها در محیطی که گربه ای ببینند، کم تر آفتابی می شوند. در نتیجه حضور گربه ممکن است، برای موش ها آزار دهنده باشد و آن ها را وادار به نقل مکان از خانه شما کند. از طرفی، بسیاری از انسان ها به موی گربه آلرژی دارند و این آلرژی کاملاً قابل تشخیص است. موش ها هم مانند انسان ها از موی گربه متنفر هستند. اگر خودتان و یا یکی از دوست و آشناهایتان، گربه دارد می توانید مقداری از موهایی که روی برس گربه باقی مانده است را برداشته و در نقاطی که موش ها رفت و آمد دارند، قرار دهید و از این طریق سبب دفع موش ها از خانه خود شوید.

>> دستگاه های فراصوت، تنها سبب دفع موقتی موش ها می شوند <<

>> دفه موش با قرص نفتالین

قرص های نفتالین نه تنها از لباس های پشمی شما در مقابل حشرات موذی، بید و شب پره ها محافظت می کند بلکه باعث می شود کل کمد شما بویی شبیه به بوی خانه مادربزرگ ها در قدیم، داشته باشد. این بو یکی از روش های کاربردی دفع جوندگان به حساب می آید. اگر داخل دیوار خانه تان موش وجود دارد، روی دیوار، سوراخ های کوچک ایجاد کرده و قرص های نفتالین را از طریق سوراخ ها در فضای خالی دیوار بگذارید و از این طریق یک محیط ناخوشایند برای مهمان های ناخوانده خود فراهم کنید.

>> اسانس نعناع

هر چند دفع شپش با روغن نعناع بسیار رایج است؛ اما استفاده از اسانس نعناع برای مقابله با موش، روشی ناشناخته محسوب می شود. موش ها از بوی نعناع متنفرند و این روغن، روشی خوش بو برای دفع موش ها است. تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که چند قطره روغن نعناع را روی توپ های کوچک پنبه ای بریزید و آن ها را در مسیرهای رفت و آمد موش ها قرار دهید.

دفع موش

>> دفع موش با برگ بو

همانند برگ نعناع، برگ بو نیز می تواند موش ها را وادار کند تا محیط مورد نظر را ترک کنند. برگ بو معمولاً گران تر از برگ نعناع است و نسبت به نعناع سخت تر در محیط خانه رشد می کند، ولی اگر، به برگ بوی تازه دسترسی دارید، آن را خرد کنید و در جاهایی که نمی خواهید موش ها به آن راه پیدا کنند، قرار دهید تا بوی آن، همه موش ها را فراری دهد.

>> پرهیز از قرار دادن مواد غذایی بدون درپوش در محیط، مهم ترین عامل دفع موش از خانه است <<

>> استفاده از دستگاه های دافع

استفاده از دستگاه تولید کننده امواج صوتی دافع موش ها که امواج فراصوت با فرکانس بسیار بالا ایجاد می کند، نیز گزینه ای دیگر برای دور کردن این جوندگان است. این روش را باید به محض مشاهده موش ها به کار بگیرید، ولی به یاد داشته باشید که دستگاه های فراصوت موش ها را برای همیشه دفع نمی کند و همیشه احتمالی برای برگشتشان وجود خواهد داشت. از طرفی این امواج فراصوتی می توانند، در برخی از افرادی که از این روش استفاده می کنند، سردرد ایجاد کند. این روش تنها در صورتی به نتیجه می رسد که منابع غذایی موش ها را محدود کنید و آن ها را دور از دسترس قرار دهید.

اگر نتیجه تمام مراحل فوق منفی بود و یا این که با تهاجم شدید موش ها مواجه هستید و نیاز به دریافت پاسخ سریع دارید؛ بهترین راه چاره، استفاده از طعمه سمی موش کش فسترک بلاکس است.
این طعمه های سمی موش ها را جذب می کنند تا آن را بخورند.
یک گاز کوچک از این طعمه، برای کشتن موش کافی است.

نکات اساسی استفاده از سم برای دفع موش

استفاده از سایر سموم کشنده موش چنان که به نظر می آید کار ساده ای نیست.
برای دریافت بهترین نتیجه از سم کشنده موش، باید حتماً به نکات مهم دفع موش با استفاده از سم، دقت کنید.

مهم ترین این نکات استفاده از سم کشنده موش عبارتند از؛

۱ . ابتدا باید بدانید که از چه سمی استفاده کنید.

۲ . به نکات ایمنی لازم برای استفاده از سم دقت کنید.

در نهایت همزمان با انجام تمام مراحل فوق، باید مواد غذایی را داخل ظروف و محیط بسته نگهداری کنید تا در حد امکان، احتمال حضور موش ها را در محیط خانه کاهش دهید. علاوه بر این، انتظار نداشته باشید ظرف همان روزی که از این روش ها استفاده کردید، همه موش ها خانه شما را ترک کنند. صبور باشید زیرا، ممکن است حدود دو هفته طول بکشد تا به طور کامل از شر موش ها خلاص شوید.

 

نظر خود را بنویسید

  1. وحید مهدوی

    باسلام مدتیست موشها بالای سقف خانه زیر ایرانیت زندگی میکنند وشبها انگار رژه میروند وسروصدای زیادی میکنند .وفاصله سقف با ایرانیت بسیار کمه ودستری به آنجا مشکله فقط تنها راهش دارو یا سمی باشه که بتونه دودزا باشه که بتونم با پمپ باد ولوله دودرو به زیر شیرونی انتقال بدم آیا چنین سمی وجود دارد یا پیشنهاد وراهکار شما چیه؟ باسپاس فراوان ممنون میشم راهنماییم کنید

  2. ،،،،،

    واژه ی مهمان ناخوانده اصلأ جالب نبود
    چون موش ها خییییییلی چندش هستن

موش و موش صحرایی
موش و موش صحرایی چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت بین موش و موش صحرایی چیست؟ موش ها نسبت به موش های صحرایی سر کوچک‌تر و گوش‌ها و چشم‌های بزرگ‌تری دارند. هر دوی این موجودات جزو جوندگان هستند اما تفاوت های ژنتیکی مهمی با یکدیگر دارند. موش های صحرایی ۲۱ جفت کروموزوم و موش ها ۲۰ جفت کروموزوم دارند. این حیوانات اغلب با اندازه […]

انتشار بیماری از طریق موش
انتشار بیماری از طریق موش ها

سه راه جهت انتشار بیماری ها از طریق موش اگر به جنبه دوست داشتنی موش ها توجه نمایید، ممکن است جذاب به نظر برسند. اما حضور آنها در محیط زندگی تان می تواند بسیار چندش آور باشد. موش ها علاوه بر صدمه به اسباب و وسایل منزل باعث انتقال بیماری به محیط می شوند. در […]

خلاصی از شر موش داخل دیوار
خلاصی از شر موش داخل دیوار

چگونگی خلاصی از شر موش های داخل دیوار شما تنها کسی نیستید که در زمستان خانه گرم تان را به فضای بیرون ترجیح می‌دهید. موش ها نیز در هنگام تلاش برای فرار از شرایط سخت محیطی، خانه های انسان را مکانی مناسب برای زنده ماندن از سرمای زمستان و گرمای تابستان می دانند و مخفیگاه […]

انواع تله موش ها
انواع تله موش

تله موش، از جمله رایج ترین ابزارها برای از بین بردن موش هاست. امروزه انواع مختلفی از تله موش ها وجود دارد که بر حسب نیاز می توان از یکی از آن ها استفاده کرد.

باورهای غلط درباره موش ها
باورهای غلط درباره موش ها

شاید به ندرت بتوان آفتی یافت که به اندازه موش‎ها، باورهای غلط در رابطه با آن وجود داشته باشد. این که ” موش‎های صحرایی به بزرگی گربه‎ها هستند” و “برخی مرگ موش‎ها، برای این آفات حکم نوشیدنی را دارند” رایج ترین باورهای غلط هستند.

سفارش سم از طریق: