چگونه موش ها را دور از خانه نگه داریم؟

هرگونه جونده ای در خانه می تواند مایه نگرانی انسان ها باشد. نه تنها آنها شما را با صحنه های غیرمنتظره غافلگیر می کنند، جونده هایی مثل موش می توانند غذا را آلوده کنند، اوراق مهم را بجوند، به سیمهای الکتریکی آسیب برسانند و از همه بدتر باعث شیوع بیماری شوند. به طور کلی ریشه کن کردن موش هایی که به خانه شما نفوذ کرده اند و در نقاط مخفی لانه درست کرده اند، می تواند سخت و چالشی باشد، پس بهتر است پیش از آلوده شدن،  متد پیشگیری از ورود موش به خانه را امتحان کنید. زمانی که متوجه شدید خانه شما میزبان موش ها و دیگر جوندگان ناخوانده شده، هرکاری که از دستتان برمی آید انجام دهید تا این آفات را دور کنید و محل ورود آنها را مسدود کنید.

نشانه هایی از حضور جوندگان

در ابتدا، زمانی که موش تصمیم می گیرد سری به خانه شما بزند، ممکن است به چشم نیاید. معمولا علائم حضور آنها شامل جامانده های کوچک مدفوع تیره رنگی است که شبیه دانه های ریز برنج به نظر میرسد و در کناره های دیوارها یا جاهایی که مواد غذایی را قرارداده اید، دیده می شود. شما ممکن است متوجه خسارات دیگری شوید مثل سوراخ های جویده شده در جعبه ها و کیسه های کالاهای خشک در آبدارخانه، در کیسه غذای حیوان خانگی.

مدفوع موش از مهمترین علائم هجوم موش به خانه است

با دقت قرنیزها و هرگونه سوراخی روی کف را با دقت بررسی کنید، مثل محل لوله کشی رادیاتور، که می تواند علائم مالیدن یا ساییدگی در آن قسمت را نشان دهد، چرا که جونده، آن را جویده تا دسترسی پیدا کند. ممکن است قسمتهایی از لانه آنها را در مناطق مخفی در زیر کابینتها پیدا کنید که پر از کاغذهای خردشده و تراشه های چوب است.

اگر حیوان خانگی دارید، سگ یا گربه شما، با متوجه شدن حضور جوندگان، می تواند علائم هشدار نشان دهد. حتی شما می توانید صدای حرکت با سرعت یا خراشیده شدن روی دیوارها یا کف را بشنوید؛ به خصوص در شب که خانه تاریک و ساکت است.

با این روش ها بدون استفاده از سم، می توانید  تا حدودی پیشگیری از ورود موش به خانه را تضمین و عملی کنید.

چندین روش برای پیشگیری از ورود موش به خانه

تمام نقاط ورود را مسدود کنید.

راهی که با استفاده از آن، بیشترین پیشگیری را انجام دادید، بررسی بنیاد و دیوارهای خانه تان برای اطمینان حاصل کردن از انسداد تمام نقاط ورودی احتمالی برای دور نگه داشتن موش از ورود به خانه شما است. در فصل پاییز، زمان طلایی برای انجام این بازرسی است چرا که موشها برای فرار از هوای سرد بیرون از خانه، سعی دارند به خانه شما وارد شوند. موشها میتوانند با فشار دادن ترکها با قطری به کوچکی یک چهارم اینچ راه خود را درست کنند، پس ترکها را با ابزار تعمیر مسدود کنید، و مفصلهای پنجره ها و آستانه های در را بررسی کنید تا ترکی وجود نداشته باشد که موش بتواند با استفاده از آن، وارد خانه شود.

اطمینان حاصل پیدا کنید هوازدگی حاشیه پایینی در گاراژ در وضعیت خوبی قرار دارد. اگر گاراژ شما عایق شده است، محل دنجی برای جوندگان به شمار میرود. اتاق زیرشیروانی را هم چک کنید، چرا که جوندگان عاشق گرمای عایق ها هستند.

هرچند، هیچ راه کاملا موثری برای عایق بندی علیه موش ها وجود ندارد، عایق بندیها با فوم اسپری میتوانند این جوندگان را در گوشه ای نگهدارند.

سطل زباله را محکم ببندید.

سطلهای زباله ای که در نزدیکی خانه یا گاراژ نگهداری میشوند، عامل مهمی برای جذب موشها است (حتی دیگر آفتها، مانند سگ و گربه های خیابانی) مگر اینکه آنها با سرپوش ضدهوا، محکم بسته شوند. اگر ممکن است این سطل زباله ها را تا جای ممکن دور از خانه نگهدارید، آنها را روی سکویی بلندتر از سطح زمین قرار دهید، و برای پیشگیری بیشتر، سرپوش را با طناب یا سنگهای سنگین محکم کنید.

بستن درب سطل زباله برای عدم جذب موش

گیاهان ساختمان را کنترل کنید.

بوته های متراکم و گیاهان باغی که در کنار خانه کاشته میشوند، مخفیگاهی برای موشها (و موریانه ها) میشوند، هنگامی که آنها به دنبال راه ورودی از طریق اساس خانه یا دیوارها هستند. درختچه ها در کنار خانه باید چند فوت دورتر از اساس خانه کاشته شوند، و اطمینان حاصل یابید که عمق خاک را طوری تنظیم کرده اید که موش در گوشه آن، نمیتواند پنهان شود.

غذاهای خشک را محکم ببندید.

آرد، شکر و دیگر مواد غذایی که در کیسه یا کارتن نگهداری میشوند، به راحتی توسط جوندگان یا حشرات مثل شپش گندم سوراخ میشوند. به عنوان جایگزین، این مواد غذایی را پلاستیکهای محکم بسته شده یا قوطی های فلزی در قفسه های بلند در یخچال قرار دهید. اگر جوندگان هیچ منبع غذایی به مشامشان نرسد، انگیزه ای برای اقامت در خانه شما ندارند.

زمین و کابینتها را تمیز کنید.

تمیز کردن گاه به گاه و شلخته خانه که خرده های ریخته شده یا تکه های غذا را روی زمین یا کابینتها باقی میگذارید، کارت دعوتی برای موش ها است. همیشه جاروی دستی داشته باشید تا خرده ها را تمیز کنید و هیچوقت غذای نخورده حیوانات خانوادگی را در ظرف بر روی زمین باقی نگذارید. اگر حیوان خانگیتان پرنده است، دانه های پراکنده شده که روی زمین زیر قفس ریخته شده اند، را جارو بکشید.

برای عدم جذب موش به خانه،زمین و کابینتها را تمیز کنید

برای پیشگیری از ورود موش به خانه درهای بیرونی را ببندید.

در گاراژهایی که کاملا باز هستند، دعوتنامه ای برای موشها هستند؛ به خصوص در فصل پاییز که این جوندگان به دنبال جای گرم برای زمستان هستند. عادت کنید تا در گاراژ را فورا پس از ورود یا خروج با ماشینتان ببندید، همچنین ورودیهای جانبی گاراژ را ببندید. درهای کشویی پاسیو و پنجره های زیرزمین را ببندید، یا حداقل با صفحه ای از آن محافظت کنید، تا از ورود جوندگان جلوگیری کنید. هیچگاه در طول شب در گاراژ یا هرگونه ورودی را باز نگذارید، چرا که در طول ساعات تاریکی، زمانی است که جوندگان بیشتر از همیشه فعالند.

طعمه و تله بگذارید.

بیشتر به عنوان معیاری برای سنجش در طول سال، چند تله و طعمه داخل خانه قرار دهید. تله زنده، روشی انسانی و بدون سم برای گرفتن جوندگان و رها کردن آنها است در حالی که به شما هشدار میدهد آنها راهی برای ورود به خانه شما پیدا کرده اند. بهترین نوع تله های زنده، نوع محفظه ای با در فنری است که زمانی که موش به دنبال غذا وارد میشود، بسته میشود. از تله هایی که به صورت چسبدار طراحی شدند، اجتناب کنید، از آنجا که موشها مشهورند که پای خودشان را میجوند تا تلاش کنند از چسبندگی خلاص شوند. این تله ها به هیچ عنوان انسانی نیستند.

اگر شما در مورد کشتن موشها هیچ تردیدی ندارید، تله های سنتی فنری انتخاب خوبی هستند، آنها معمولا به سرعت، بدون درد زیادی برای حیوان، موشها را میکشند.

ایستگاه طعمه شامل قرصهای سمیو ایجاد کننده عطشی است که باعث میشود در بیرون خانه دنبال آب بگردند و بمیرند. خیلی آسانتر است یک یا دو موش را در ابتدای آلودگی بگیرید تا اینکه مجبور شوید بعدا با کل کلونی در دیوار خانه تان کنار بیایید. هرگونه تله یا طعمه های سمی جوندگان را کاملا دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.

از دافع های با نگرش همه جانبه استفاده کنید.

صرفا برای معیارهای جلوگیری، دافعهای امن را در داخل و خارج خانه خود اضافه کنید. روغن نعنا به عنوان سوزاننده راه بینی جوندگان، به علت بوی قوی نعنا، شناخته میشوند. برگهای نعنا دور محیط خانه خود بکارید یا روغنهای لازم را دور خانه خود اسپری بزنید تا آنها را از ورود بازدارید. اگر از بوی نعنا در داخل خانه خوشتان نمی آید، جایگزین آن، روغن میخک اسپری کنید.

نظر خود را بنویسید

سفارش سم از طریق: