هفت اشتباه رایجی که به هنگام تله گذاری و انتخاب طعمه برای تله موش مرتکب آن می شویم در این مقاله آورده شده اند. همچنین نکات ساده ای که می توانید جهت پیشگیری از این اشتباهات به کار گیرید.

لیست اشتباهات رایج در تله گذاری

۱. اولین اشتباه در تله گذاری موش

ممکن است بدون اینکه خودتان متوجه باشید، سبب لو رفتن تله موش شوید.

راهکار:
به طعمه دست نزنید!

موش ها می توانند بوی شما را بر روی طعمه هایی که لمس نموده اید تشخیص داده و لذا از آن دوری کنند. جهت پیشگیری از این اتفاق، هنگام قرار دادن طعمه در تله و نیز هنگام لمس تله موش، از دستکش استفاده کنید. همچنین پس از به دام افتادن موش داخل تله، برای برداشتن آن یا دست زدن به تله حتماً دستکش بپوشید تا از ابتلا به بیماری های ناشی از موش ها در امان بمانید.

 

تله گذاری برای موش

>> برای قرار دادن طعمه در تله موش، حتما از دستکش استفاده کنید <<

۲. استفاده از طعمه های نامناسب

استفاده از طعمه نامناسب و اشتباه یکی دیگر از اشتباهات رایج در تله گذاری موش است.

راهکار:
طعمه هایی را انتخاب کنید که موش ها به آن علاقه دارند.

تفکر قدیمی علاقه زیاد موش ها به پنیر را فراموش کنید! جوندگان اساساً خورندگان دانه جات و مغزها هستند. بنابراین طعمه هایی که به شدت به آن جذب می گردند عبارتند از: کره بادام زمینی یا کره فندق. استفاده از این نوع طعمه ها، از نکات مهم تله گذاری موش ها محسوب می شود.

همچنین علاقه و اشتیاق موش ها به مواد چرب و شیرین، آن ها را به خوردن شکلات نیز تشویق می کند. زمانی که در محیط بیرون دمای هوا افت پیدا می کند، موش ها به داخل خانه ها هجوم آورده و بر روی ساخت لانه هایشان تمرکز می کنند. بنابراین می توانید با موادی چون گلوله های پنبه، نخ دندان، کاموا و ریسمان آنان را به سمت تله ها جذب نمایید. در صورت استفاده از تله های ضربه ای الیاف را به دور ضامن گره زده یا بپیچید تا موش مجبور به کشیدن یا جویدن طعمه گردیده به ضامن فشار آورده و تله کار بیفتد. برای از بین بردن موش ها، انواع مختلفی از تله موش وجود دارد که عبارتند از: تله موش های زنده گیر، تله های چسبی، ضربه ای، دست ساز، تله های الکتریکی و … .

۳. از مقدار خیلی زیادی طعمه استفاده می کنید.

راهکار:
به جای آن فقط مقدار کوچکی طعمه به کار برید.

وقتی تله موش را پر از طعمه می کنید، این جوندگان می توانند مقداری از طعمه را بدزدند بدون آنکه داخل تله گیر بیفتند. فقط مقدار کمی طعمه به اندازه یک دانه نخود برای جذب موش ها کافی است.

تله گذاری برای موش

” زمان مواجهه با تهاجم موش، در بسیاری موارد اتفاق افتاده است که شما از تله های مختلفی برای به دام انداختن موش ها استفاده کرده اید اما دریغ از گیر افتادن حتی یک موش! آیا به دلیل آن فکر کرده اید؟ اینکه چرا با وجود وسایلی که برای به دام انداختن موش ها تولید شده اند باز هم نتوانستید از شر موش ها خلاص شوید؟ در مورد تله گذاری برای موش نکاتی وجود دارد که شما رعایت نکرده اید. از جمله: تعداد تله گذاری، زمان تله گذاری، نوع طعمه، اندازه طعمه و … “

۴. انتظار دارید خیلی سریع نتیجه بگیرید.

راهکار:
به موش ها فرصت بدهید که احساس راحتی و آرامش نموده و به محیط عادت کنند.

موش ها به طور غریزی نسبت به چیزهای تازه ای که در محل رفت و آمد شان به طور مکرر می بینند، محتاط عمل می کنند. فرقی نمی کند از تله های ضربه ای، الکتریکی و یا هر مدل دیگری که استفاده می کنید، می توانید برای چند روزی تله ها را راه اندازی ننموده فقط در محل رفت و آمد این جانداران باهوش قرار داده و طعمه ها را داخل تله ها بگذارید. اگر موش ها طعمه را از داخل تله برداشتند یعنی اینکه آن ها را در جای درستی قرار داده اید و مطمئن می شوید که این آفات دوباره برای برداشتن غذای لذیذشان به آنجا خواهند آمد. بعد از چند روز می توانید تله ها را راه اندازی نموده و منتظر به دام افتادنشان باشید.

۵. تله موش ها را در جای نادرستی قرار داده اید.

راهکار:
تله ها را سمت دیوارها و در مجاورت آنان قرار دهید.

متاسفانه این یک اشتباه رایج است! موش ها به دلیل ترس ذاتی شان از مکان های باز، در محیط پیرامون اتاق ها و مکان های تاریک خانه شما، نزدیک دیوارها یعنی جایی که سبیل هایشان به آنان امکان جهت یابی می دهد، تند و چابک حرکت می کنند. برای به دام انداختن موش ها در مکان هایی که فعالیت و رفت و آمد مکرر دارند بایستی تله ها را در امتداد دیوارها که اساساً و بر طبق غریزه شان از آن جا تردد می کنند قرار دهید. طعمه و نیز انتهای ضامن دار تله بایستی رو به دیوار باشند (مطابق شکل) تا موش ها به آن وسوسه شده و به سمت طعمه کشیده شوند نه آنکه متوجه طعمه نگردیده و از کنار آن عبور کنند.

تا حد امکان تله های موش را در مکان های مخفی و دور از دسترس، نظیر پشت کابینت و پشت اجاق گاز قرار دهید.
این نقاط محل رفت و آمد اغلب آفات خانگی می باشد!

تله گذاری موش

>> از طعمه هایی که موش ها به آن علاقمند هستند استفاده کنید <<

۶. از تعداد خیلی کمی تله موش استفاده می کنید.

راهکار:
تعداد زیادی تله موش در نزدیکی هم قرار دهید.

موش ها بسیار سریع و زیاد تولید مثل می کنند.
آن ها می توانند هر ۲۱ روز یا کمی بیشتر زایمان نموده و در هر زایمان ۶ الی ۷ بچه به دنیا می آورند و به همین دلیل ممکن است متوجه نشوید یا حتی نخواهید فکر کنید چه تعداد موش در خانه تان وجود دارند! اما می توانید تقریباً مطمئن باشید که بیش از یک موش در محل زندگیتان جا خوش کرده اند! برای توقف تهاجم موش ها، نیاز به تعداد زیادی تله موش دارید تا آن‌ها را سریعاً ریشه کن سازید.

مؤثرترین استراتژی این است که در امتداد دیوارهای مناطقی از خانه که علائم رفت و آمد موش ها را مشاهده نموده اید، هر ۶۰ الی ۹۰ سانتیمتر، یک تله موش بگذارید. در مناطقی که این جوندگان بیشترین میزان فعالیت را دارند، تله ها را به صورت جفت با فاصله ۲ سانتیمتری از هم قرار دهید.

گرفتن موش‌ها

>> برای به دام انداختن قطعی تمامی موش ها، باید از تعداد زیادی تله موش استفاده کنید <<

۷. کار تله انداختن موش ها را به آرامی شروع می کنید.

راهکار:
خود را برای به دام انداختن موش ها در اولین شبراه اندازی تله آماده کنید.

مطالعات نشان می دهند که اغلب موش ها در همان اولین شبی که تله ها را راه اندازی می کنید به دام می افتند تا در شب های بعدی. بنابراین کمین خود را برای نابودی موش ها با قرار دادن تله موش در مکان هایی که علائم فعالیت شان را مشاهده نموده اید، شروع کنید. از تعداد زیادی تله و چند نوع مختلف طعمه موش استفاده نمایید تا در همان اولین شب برقراری تله ها با موفقیت این جوندگان را دفع نمایید. استفاده از این روش ها صبر و حوصله ی زیادی را می طلبد و ممکن است با یک اشتباه تمام زحمات شما بی نتیجه بماند اما با استفاده از سم طعمه فوق العاده قوی فسترک بلاکس به راحتی می توان جمعیت موش ها را از پای در آورد.

 

انتخاب تله موثر:

تله‌های موش مخصوصاً باید موثر و ایمن باشند. برخی از تله‌ها با مواد مسمومی برای موش‌ها پر شده‌اند که باید با احتیاط استفاده شوند. همچنین تله‌ها باید جذابیت خوبی برای موش‌ها داشته باشند.موقعیت قرارگیری:

تله‌ها باید در محل‌هایی قرار گیرند که موش‌ها اغلب در آنجا حضور دارند. معمولاً در نزدیکی مسیرهای حرکت موش‌ها، نقاط غذاخوری، و محل‌هایی که علائم فعالیت موش دیده می‌شود، تله‌ها قرار می‌گیرند.

  • عداد کافی از تله‌ها:
  • بسته به اندازه مشکل موش‌ها، تعداد کافی از تله‌ها را در محیط قرار دهید. تله‌گذاری بر اساس یک برنامه مدوام و منظم می‌تواند به کاهش جمعیت موش‌ها کمک کند.
  • تله‌های محافظتی:
  • در مواقعی که تله‌ها در محیط‌هایی با دسترسی افراد یا حیوانات خانگی قرار می‌گیرند، از تله‌های محافظتی با استفاده از جعبه‌ها یا محافظ‌ها استفاده کنید تا احتمال تماس افراد با مواد مسموم و خطرات فیزیکی تله کاهش یابد

 

 

نظر خود را بنویسید

خسارات و آسیب های ناشی از موش
آسیب ها و خسارات ناشی از موش

موش ها ممکن است موجودات بامزه ای به نظر برسند؛ ولی واقعیت این است که آن ها می توانند بیماری ها را انتقال دهند و به خانه شما خسارت زیادی وارد کنند. وقتی موش ها وارد خانه شما می شوند، می توانند آسیب…

نشانه های وجود موش فاضلاب
نشانه های وجود موش فاضلاب

رت نروژی به نام موش فاضلاب نیز شناخته می شود. به نظر می رسد که این موش، ریشه آسیایی داشته و از طریق کشتی به کشورهای دیگر وارد شده باشد. امروزه این موش، در همه جا یافت می شود. موش های…

علائم تهاجم موش سقفی یا موش سیاه
علائم تهاجم موش سیاه

موش سقفی کوچکتر از موش فاضلاب است و موش سیاه نیز نامیده می شود. کلیدهای شناسایی بسیاری برای تشخیص تهاجم موش سقفی به خانه وجود دارد. اول اینکه، خود موش را، چه به صورت زنده و چه مرده…

نکات مهم در مورد تله گذاری موش
نکات مهم در مورد تله گذاری موش

برای اینکه موش ها را در تله گیر انداخت و این کار را با موفقیت به انجام رساند باید نکاتی را در مورد طعمه گذاری موش ها بدانیم. اینکه موش ها چه چیز هایی را دوست دارند؟ به سمت چه چیزهایی جذب می شوند؟ …

سفارش سم از طریق: