در این مقاله سعی داریم هر ترفند و راهکاری که مربوط به تله گذاری یا طعمه گذاری برای به دام انداختن و گرفتن موش است را بررسی کنیم.

ترفندهای تله گذاری موش با طعمه

برای درک بهتر موضوع در ابتدا باید دو مقوله مهم را ارزیابی کنیم.

الف. بهترین طعمه هایی که می توانید برای قرار دادن در تله موش در نظر بگیرید.

ب. اگر طعمه و یا تله مورد استفاده، جوابگو نبود بایستی چکار کنیم؟

قبل از انتخاب بهترین طعمه ها برای به تله انداختن موش ها بهتر است بدانیم که این جوندگان چقدر باهوش و موذی هستند. قدرت شنوایی، بینایی، حس بویایی و لامسه این جانداران کوچک و موذی بسیار فراتر از آنچه که ما تصور می کنیم و انتظار داریم، است. به همین دلیل دفع موش ها بدون سم و تله می تواند کار مشکلی باشد. بنابراین برای گرفتن موش بایستی بسیار باهوش تر و خردمندانه تر از آن ها عمل کنید.

تأثیر رفتار موش در کنترل تهاجم آن

۱. عبور از درز و شکاف های ریز

موش های خانگی فقط به یک روزنه بسیار ریز در هر جایی از بخش خارجی یک خانه یا بنا احتیاج دارند تا بتوانند به داخل آن راه یابند و بدتر آنکه این موجودات موذی می توانند داخل دیوارها هم زندگی کنند. آن ها در نیمه های شب می توانند به آشپزخانه، اتاق خواب، کابینت های حاوی مواد غذایی، انبار ذخیره مواد غذایی و غیره هجوم بیاورند. بنابراین می توان ازز مکان های پر تردد موش برای تله گذاری استفاده کرد.

موش های خانگی برای ورود به خانه فقط به یک روزنه بسیار ریز نیاز دارند

>> طعمه های حاوی مقادیر بالای چربی یا پروتئین گزینه بسیار مناسبی برای به دام انداختن موش ها هستند <<

۲. هوش بالای موش ها

موش ها بسیار باهوش هستند.
آن ها ممکن است به طعمه های مختلفی که در تله موش قرار داده می شود عکس العمل های متفاوتی نیز نشان دهند. طبق نظر کارشناسان و متخصصان، برای به گرفتن موش ها لازم است که بهترین طعمه ممکن را مطابق با شرایط تله موشی که سر راه این جوندگان قرار می دهید، به کار برید. شما بایستی طعمه های مختلف را جهت به دام انداختن موش ها امتحان کنید تا در نهایت بهترین طعمه برای شرایط خاص خودتان را بیابید.

۳. تبادل اطلاعات موش ها با یکدیگر

موش ها جانداران کوچک و حیله گری هستند.
آن ها حتی ممکن است سعی نمایند که طعمه داخل تله را قبل از اینکه در دام بیفتند، بردارند! آن ها با یکدیگر ارتباط بر قرار می کنند و اطلاعات و روش ها، کلک ها و تاکتیک ها را برای دزدیدن طعمه از داخل تله رد و بدل می کنند، بدون اینکه حتی گیر بیفتند. بعد از اینکه نشانه های تهاجم موش را در خانه مشاهده کردید باید اقدامات لازم برای دفع موش و تله گذاری را شروع کنید.

” گرفتن موفقیت آمیز موش ها با تله موش باید نکاتی را در مورد طعمه گذاری موش ها بدانیم. اینکه موش ها چه چیز هایی را دوست دارند؟ به سمت چه چیزهایی جذب می شوند؟ چه نوع طعمه ای را ترجیح می دهند؟ آیا فقط خود طعمه کافی است یا اینکه باید آغشته به سموم شود؟ “

انتخاب بهترین طعمه ها برای گرفتن موش

الف. بهترین طعمه هایی که می توانید داخل تله موش بگذارید

  • یک. تکه های کوچک هات داگ، چه به صورت خام و چه به صورت پخته
  • دو. مقداری شیره مانند شیره افرا یا هر نوع شیره دیگر
  • سه. کره بادام زمینی
  • چهار. آبنبات یا سایر شکلات های قندی و چسبنده دیگر
  • پنج. شکلات، موش ها عاشق شکلات هستند
  • شش. پنیر نرم با بوی خیلی زیاد برای جذب هرچه بیشتر موش ها
  • هفت.بیسکوئیت ترد با کره
  • هشت. دانه های خوراکی برای پرندگان یا مغزها
  • نه. غذای حیوانات خانگی به خصوص غذای گربه یا سگ به صورت خیس خورده

 

بهترین طعمه های تله گذاری برای گرفتن موش

نکات مهم برای انتخاب طعمه مناسب

هنگام انتخاب نوع طعمه مناسب برای گرفتن موش ها از غذاها و خوراکی هایی با بوی شدید و قوی استفاده کنید تا این جوندگان را به سمت تله ها بکشانید. غذاهای حاوی مقادیر بالای چربی یا پروتئین گزینه بسیار مناسبی هستند. همچنین موش ها نیز مانند مورچه ها عاشق مواد شیرین هستند و به همین دلیل آبنبات های شیرین و چسبنده و نیز شکلات برای جذب آن ها بسیار عالی هستند.

علاوه بر اینکه این مواد می توانند موجب جذب موش به سمت تله و گیر افتادن آن ها شوند، برخی از این مواد خودشان نیز می توانند موجب مرگ موش ها شوند. موادی خوشمزه اما کشنده برای موش ها از قبیل: شکلات و نوشابه های گاز دار و برخی ادویه ها.

مواد شیرین مثل شکلات یکی از بهترین طعمه ها برای قرار دادن در تله موش

>> هنگام انتخاب نوع طعمه مناسب برای موش ها از غذاها و خوراکی هایی با بوی شدید و قوی استفاده کنید <<

بهترین ترفند های طعمه گذاری

ب. در صورت جواب نگرفتن از طعمه یا تله مورد استفاده چکار کنیم؟

یک. تغییر طعمه

از یک نوع طعمه دیگر در تله استفاده نمایید.
اگر فقط از یک نوع طعمه برای تله موش استفاده نموده و بعد از مدتی متوجه شدید که طعمه مورد استفاده جوابگو نبوده و موش ها به تله نیفتاده اند لازم است نوع طعمه را عوض کنید.

دو. تغییر تله موش

شاید بهتر باشد از یک نوع تله موش دیگر استفاده کنید.
انواع بسیار مختلفی از تله های بسیار مؤثر و کاربردی در بازار موجود می باشند و استفاده از چندین نوع تله موش روش زیرکانه ای برای گرفتن موش است.

سه. تغییر مکان تله گذاری

شاید دلیل عدم به دام افتادن موش ها در تله این است که آن را در مکان مناسبی قرار نداده اید. در چنین مواردی بایستی جای تله ها را عوض کنید و در محلی قرار دهید که فعالیت این جانداران در آنجا بیشتر است. اگر قرار دادن تله موش ها مستقیماً در کنار مکان های رفت و آمد این آفات جواب نمی دهد بهتر است آن ها را در مجاورت و یا فقط کمی دورتر از این مکان ها قرار دهید.

چهار. بالا بردن حساسیت تله

اگر متوجه شدید که طعمه داخل تله برداشته شده اما تله کار نکرده بدین معنی است که ضامن آن به اندازه کافی حساس نیست. مقدار کمی طعمه چسبناک در تله قرار دهید. چیزی مثل کره بادام زمینی را در جایگاه طعمه بگذارید. سپس یک مغز یا چیز خوشمزه دیگری را در مرکز کره بادام زمینی قرار دهید. قرار دادن این مغز در کنار طعمه، موش را وادار می کند که در سکوت توقف کند و تا وقتی که مغز را بردارد فشار بیشتری به ضامن وارد می کند. این متد مانع از این خواهد شد که موش ها فقط طعمه را از تله برداشته و بدون آنکه به دام بیفتند به لانه خود بازگردند.

پنج. تعیین نوع تله با توجه به نوع موش ها

شاید برای گرفتن موش مجبور به خرید تله ای شوید که دارای یک سنسور بسیار حساس بوده و هنگام حضور موش در محل آن را تشخیص دهد. ممکن است در خانه تان میزبان بچه موش ها هم باشید که وزن کافی برای فشار آوردن به ضامن تله و کار انداختن مکانیزم ضربه ای آن را ندارند. تله موش های الکتریکی بسیار حساس تر از تله موش های ضربه ای هستند.

تله‌ موش‌ برقی

در هر صورت ممکن است تله های موش کارایی کافی برای گرفتن و نابودی تمام موش ها را نداشته باشند استفاده از سم موثر موش کش فسترک بلاکس می تواند خیلی سریع موش ها را از بین ببرد.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. به تو چه

    واقعی نیست ما تو خونمون موس دادیم اونا زود به تله میبوفتند افتاد

    1. admin

      چی واقعی نیست دقیقا؟

      https://mushkosh.ir/

  2. سیده مژگان

    ما موش داریم یکی هم هست ولی هرکاری میکنم ب تله چسب موش نمی افته
    تله رو میبینه ولی از کنارش میره ک نیفته تو تله
    تله همه چی کرفته جز موش
    چیکار کنم
    این سمی ک میگید رو میشه توضیح بدید

  3. سید شهاب محرمی

    سلام خسته نباشید اولین سوال اینه که آیا موش پس از خوردن طعمه سم فسترک بلاکس بلافاصله میمیرد اگر نه زمان تاثیر گذاری سم چقدر است دوم اینکه موش مرده به مراتب کثیف تر و آلوده تر از موش زنده است جنازه ی کثیف و متعفن و آلوده براین رذل ترین موجود عالم را چگونه پیدا کنیم. ممنون

خسارات و آسیب های ناشی از موش
آسیب ها و خسارات ناشی از موش

موش ها ممکن است موجودات بامزه ای به نظر برسند؛ ولی واقعیت این است که آن ها می توانند بیماری ها را انتقال دهند و به خانه شما خسارت زیادی وارد کنند. وقتی موش ها وارد خانه شما می شوند، می توانند آسیب…

نشانه های وجود موش فاضلاب
نشانه های وجود موش فاضلاب

رت نروژی به نام موش فاضلاب نیز شناخته می شود. به نظر می رسد که این موش، ریشه آسیایی داشته و از طریق کشتی به کشورهای دیگر وارد شده باشد. امروزه این موش، در همه جا یافت می شود. موش های…

علائم تهاجم موش سقفی یا موش سیاه
علائم تهاجم موش سیاه

موش سقفی کوچکتر از موش فاضلاب است و موش سیاه نیز نامیده می شود. کلیدهای شناسایی بسیاری برای تشخیص تهاجم موش سقفی به خانه وجود دارد. اول اینکه، خود موش را، چه به صورت زنده و چه مرده…

اشتباهات رایج تله گذاری موش
اشتباهات رایج تله گذاری موش

زمان مواجهه با تهاجم موش، در بسیاری موارد اتفاق افتاده است که شما از تله های مختلفی برای به دام انداختن موش ها استفاده کرده اید اما دریغ از گیر افتادن حتی یک موش! آیا به دلیل آن فکر کرده اید؟ …

سفارش سم از طریق: