در این مقاله بهترین راهکارهای پیشگیری از ورود موش به خانه را بررسی خواهیم کرد. مواردی که شاید ساده به نظر برسند و انجام دادن آن ها نیز زمان بر نباشد. اما در صورتی که انجام نپذیرند، می توانند عامل مهمی در ورود و تهاجم موش ها به خانه هایتان باشند. انجام دادن این موارد ساده، نسبت به زمانی که مجبور خواهید شد موش ها را از بین ببرید هزینه بسیار کمتری خواهد داشت. با ما همراه باشید.

چگونه از ورود موش به خانه جلوگیری کنیم؟

در ادامه خواهیم گفت که چگونه با انجام چند کار ساده، سبب پیشگیری از تهاجم موش ها شوید.

۱. درزگیری

تمام سوراخ‌ها یا درز و ترک ایجاد شده در دیوار و اطراف لوله ها را با مواد مناسب و محکم بپوشانید.
همچنین فاصله ی خالی بین دیوارها و چارچوب درب ها و پنجره ها و به طور کلی هر نوع سوراخ، ترک، شکاف و یا شکستگی در اطراف یا خود درب ها و پنجره ها و نیز فاصله ی خالی زیر درب های ورودی را به طور کامل و محکم بپوشانید و درزگیری کنید.

درزگیری، به پیشگیری از تهاجم مگس های خوشه ای در فصول سرد نیز، کمک خواهد کرد.

با انجام این کار، تمام راه های احتمالی برای ورود موش به خانه را مسدود خواهید کرد.

پیشگیری از تهاجم موش

 

” موش ها موجوداتی هستند که به راحتی از منافذ کوچک به خانه ها وارد می شوند. یکی از راه های پیشگیری از هجوم موش ها به خانه، مسدود کردن منافذ و ایجاد موانعی برای عدم ورود موش ها به خانه است. همچنین باید موارد جذب کننده موش را نیز تا حد امکان از دسترس موش ها خارج کرد. “

۲. استفاده از چاه بند

به هیچ وجه درب چاه های آب را باز نگذارید! از درپوش های سنگین و محکم برای پوشاندن سر چاه ها استفاده نمایید.
زیرا موش ها به راحتی می توانند درپوش های سبک را کنار زده و از آن طریق وارد خانه شوند.

۳. خلاص شدن از شر وسایل بی مصرف

باغچه و معبرها و راهروهای اطراف خانه را تمیز و مرتب نگه دارید. وسایل و اثاثیه ی قدیمی و اضافه، خانه های بسیار خوبی برای موش ها می سازند. یکی از دلایلی که موش ها از دید شما پنهان می مانند مکان هایی هستند که به شدت به هم ریخته شده باشند و موش ها به راحتی در آنجا لانه سازی کرده، تولید مثل می کنند و جمعیت شان، روز به روز، به دور از چشم شما، افزایش می یابد.

۴. بستن منافذ ورود موش ها

سوراخ های تهویه را با استفاده از تورهای سیمی که سوراخ های ریز دارند بپوشانید.

پیشگیری از تهاجم موش

>> برای پیشگیری از تهاجم موش به خانه ها، دسترسی آن ها را به منابع آب و غذا به حداقل برسانید <<

۵. نظافت و مرتب سازی مداوم خانه ها

خانه تان را همواره تمیز و مرتب نگه داشته و به طور مرتب نظافت کنید! حتی مقداری خرده نان ریخته شده می تواند یک موش گرسنه را به سمت محل زندگیتان جذب کند.

نظافت مکرر خانه ها، یکی از مهمترین موارد در جلوگیری از تهاجم موش ها به خانه شما می باشد. شما می توانید با صرف زمان اندکی در روز، برای جمع کردن باقی مانده مواد غذا و نان از روی میز و یا زمین، یکی از مهمترین عوامل جذب کننده موش به خانه خود را از بین ببرید.

۶. محدود کردن منابع حیاتی موش ها

دسترسی موش ها به منابع آب و غذا را به حداقل برسانید! مواد غذایی را در ظروف درب بسته نگهداری کنید.

یکی از حقایق جالب در مورد موش ها علاقه موش ها به غذا خوردن است. در حدی که ممکن است موش ها، روزی ۱۵ الی ۲۰ بار در طول روز غذا می خورند و همین دلیل مهمی است که موش ها را از محیط خانه خود دور نگه دارید. زیرا علاوه بر آلوده کردن غذایتان، آسیب جدی به وسایل آشپزخانه و هر نوع مواد غذایی که در جعبه های کاغذی و مقوایی نگه داری می شوند، می زنند. شما با ممانعت از ورود موش به خانه و کاهش دسترسی موش به منابع آب و غذا، مانع از آسیب های ناشی از موش هم خواهید شد. وقتی دسترسی موش ها را به مواد غذایی کاهش دهید در حقیقت از تهاجم موش ها به خانه پیشگیری خواهید کرد.

 

پیشگیری از تهاجم موش

۷. مدیریت زباله ها و مواد غذایی

زباله ها را به طور مرتب به خارج از منزل منتقل کنید! همچنین هر گونه مواد غذایی موجود در خانه، جمع آوری کنید.
چه این مواد به صورت بسته بندی باشند و چه به شکل ذرات یا تکه هایی در جای جای خانه ریخته شده باشند، به شدت موش ها را به سمت خانه ها می کشانند.
درب سطل های زباله بایستی محکم و همواره بسته باشد! داخل سطل های زباله نیز باید به طور مرتب تمیز و شسته شوند.

۸. مسدود کردن مجاری فاضلاب برای جلوگیری از ورود موش به خانه

دریچه های فاضلاب یکی از شایعترین نقاط ورود موش به خانه ها هستند. دریچه های فاضلاب حمام، توالت، وان، سینک ظرفشویی، حیاط و … را با استفاده از درپوش های فلزی محکم بپوشانید. به این ترتیب موش ها نمی توانند به راحتی به خانه شما وارد شوند.

موش‌ها

>> به هیچ وجه درب چاه های آب را باز نگذارید، دریچه های فاضلاب از مکان های مهم ورود موش به خانه هستند <<

۹. جمع آوری میوه های زیردرختی و دانه ها

میوه های ریخته شده از درختان و پسماند غذای پرندگان مثل دانه جات را جمع آوری کنید. موش ها عاشق خوردن مغز ها و دانه هستند و گاهی از همین دانه ها به عنوان طعمه برای موش ها استفاده می شود. پس هر جایی که دانه و مغز وجود داشته باشد موش ها هم حضور دارند.

۱۰. بوته ها مخفیگاه های مناسبی برای موش ها

علف های هرز، گیاهان بیش از حد رشد کرده و پشته های چوب را تا حد ممکن حذف کنید. زیرا موش ها به راحتی در لابلای آن ها پنهان می شوند. با کوتاه کردن علف ها و تمیز نگه داشتن محیط باغچه این فرصت را از موش ها می گیرید.

۱۱. از بین بردن آب های راکد، برای از بین بردن موش ها

آب های راکد و هر نوع آبی را که به طور متناوب در محیط خارجی خانه (باغچه، تراس و …) به صورت راکد و یا بدون مصرف وجود دارد را حذف کنید.

۱۲. کاهش میزان رطوبت موجود در خانه

لوله ها و شیرهای آب چکه کننده و نشت دار را تعمیر نمایید! وجود مقدار زیادی رطوبت، یکی از مواردی است که موش ها و سایر آفات به خانه ها می کشاند.
پس، با از بین بردن نشتی لوله ها علاوه بر موش از شر بسیاری آفات دیگر نیز خلاص شوید.

۱۳. استفاده از بوهایی که موش ها از آن متنفرند

روش طبیعی دفع آفات

یک راه طبیعی برای پیشگیری از هجوم موش ها و نیز فراری دادن موش ها، کاشت نعناع در باغچه است! چرا که این جوندگان از بوی نعناع متنفر بوده و از آن گریزان هستند.
شما می توانید بذر نعناع را در گلدان بکارید و آن در آشپزخانه قرار دهید. به این ترتیب علاوه بر استفاده از برگ های معطر آن در پخت و پز، یک نوع دافع طبیعی موش، در آشپزخانه منزلتان داشته باشید.

با وجود اقدامات پیشگیرانه باز هم امکان وجود موش ها در خانه وجود دارد یعنی وجود منافذی که از چشم ما پنهان مانده اند. پس بهتر است برای از بین بردن سریع موش ها از سم ۱۰۰% تضمینی موش کش فسترک بلاکس استفاده کنید. انتخابی که به سرعت موش ها از پا در می آورد.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

خسارات و آسیب های ناشی از موش
آسیب ها و خسارات ناشی از موش

موش ها ممکن است موجودات بامزه ای به نظر برسند؛ ولی واقعیت این است که آن ها می توانند بیماری ها را انتقال دهند و به خانه شما خسارت زیادی وارد کنند. وقتی موش ها وارد خانه شما می شوند، می توانند آسیب…

نشانه های وجود موش فاضلاب
نشانه های وجود موش فاضلاب

رت نروژی به نام موش فاضلاب نیز شناخته می شود. به نظر می رسد که این موش، ریشه آسیایی داشته و از طریق کشتی به کشورهای دیگر وارد شده باشد. امروزه این موش، در همه جا یافت می شود. موش های…

علائم تهاجم موش سقفی یا موش سیاه
علائم تهاجم موش سیاه

موش سقفی کوچکتر از موش فاضلاب است و موش سیاه نیز نامیده می شود. کلیدهای شناسایی بسیاری برای تشخیص تهاجم موش سقفی به خانه وجود دارد. اول اینکه، خود موش را، چه به صورت زنده و چه مرده…

نکات مهم در مورد تله گذاری موش
نکات مهم در مورد تله گذاری موش

برای اینکه موش ها را در تله گیر انداخت و این کار را با موفقیت به انجام رساند باید نکاتی را در مورد طعمه گذاری موش ها بدانیم. اینکه موش ها چه چیز هایی را دوست دارند؟ به سمت چه چیزهایی جذب می شوند؟ …

سفارش سم از طریق: