” موش ها صدها و شاید هزاران سال است که نزدیک انسان ها هستند و از بودن در کنار انسان ها لذت می برند. وجود موش ها در کنار انسان ها هیچ مزیتی برای انسان ها ندارد، ولی موش ها از هر مزیتی، مهمتر از همه، غذا، آب و پناهگاه استفاده می کنند. اگرچه ممکن است چندان مشکل ساز به نظر نرسند، اما در برخی موارد، تعدادشان از حد اعتدال گذشته و با ازدیاد جمعیت تاثیرات غیر قابل تحملی به وجود می آورند. “

ده شهر با بیشترین تعداد موش در دنیا

ده شهر آورده شده در این متن، دارای بیشترین جمعیت موش در سطح جهان هستند.

واحدهای کنترل آفات در این شهرها، راه حل های مختلفی برای از بین بردن جمعیت کثیری از موش ها انجام داده اند و به طور مکرر شرایط موجود را بررسی می کنند.

۱. شهر شماره یک از نظر جمعیت موش

دشنوک، هندوستان

در شهر دشنوک واقع در شمال غربی هند، عبادتگاهی به نام “معبد کرنی ماتا” وجود دارد.

ده شهر با بیشترین تعداد موش

نکته جالب در مورد این معبد چیست و چه چیزی باعث اضافه شدن آن به این لیست جهانی شده است؟ این معبد به طور کلی تحت سلطه موش ها قرار گرفته است. حدود بیست هزار موش در این مکان زندگی می کنند؛ طوری که موش ها در این محل نه تنها مورد استقبال قرار می گیرند، بلکه پرستش نیز می شوند. تجمع موش ها زیر پاهای عبادت کنندگان خوش شانسی و مقدس شمرده می شود، همچنین برای برکت بیشتر، به موش ها شیر یا خوراکی داده می شود. یک نکته جالب دیگر هم یک بازی شیطانی به نام “ولدو کجاست؟” است که راه حل این بازی، تشخیص یکی از چهار یا پنج موش سفید معبد، در بین تعداد بی شمار موش های قهوه ای می باشد.

شهر دشنوک در صدر لیست ده شهر با بیشترین تعداد موش قرار دارد.

در ۹ مکان بعدی که بررسی خواهیم کرد، موش ها کمتر مورد استقبال قرار می گیرند.

۲. شهر شماره دو

آلوتیان، آلاسکا

جزیره موش، بخشی از جزایر آلوتیان موجود در آلاسکا، است.
این جزیره فقط یک نمونه از زیستگاه جزیره ای  است که از تهاجم موش ها است. حدود ۹۰% از جزایر جهان مورد تهاجم موش ها قرار گرفته است که این اتفاق می تواند فاجعه ای بزرگ برای گونه های بومی، به خصوص پرندگان دریایی باشد. خوشبختانه، هم اکنون نام “جزیره موش” از لحاظ فنی، اشتباه است. اگرچه موش ها در دهه ۱۷۸۰ در نتیجه غرق شدن کشتی در نزدیکی سواحل، وارد جزیره شدند و نهایت لذت را بردند، اما پس از سال ها حفاظت اختصاصی، به طور رسمی در سال ۲۰۱۰  موش ها از جزیره ریشه کن شدند.
به این ترتیب نام این جزیره از لیست ده شهر با بیشترین تعداد موش پاک شد.

وجود موش در رستوران منظره ای که برای هیچ کس خوشایند نیست!

۳. سومین شهر پر موش جهان

پاریس، فرانسه

ده شهر با بیشترین تعداد موش

مکان های عاشقانه مشهور نیز برای موش ها تفاوتی با جاهای دیگر ندارد. در سال ۲۰۰۸، مقامات پاریس تخمین زدند که جمعیت موش ها در شهر به هشت میلیون رسیده است. مقامات شهر، تمام ساکنان شهر و شرکت ها و محل های کار را دو ماه توسط تبلیغات فراوان جهت مبارزه و ریشه کن سازی موش ها، تشویق کردند. در این دوره، حتی کشورهای همسایه نیز به کشور فرانسه در کشتن موش ها کمک کردند. در این دوره مبارزه با موش ها، استفاده از تله ها، به کار بردن مقدار قابل توجهی سم، ذخیره مواد غذایی و مسدود کردن ساختمان ها، هزینه های گزافی را به دنبال داشت.

موش ها تهدید بزرگی برای سلامت انسان ها هستند.

۴. شهر چهارم

لندن، انگلستان

موش ها در لندن نیز مسئله ای بزرگی هستند.
“رودخانه تایمز” در لندن مانند “سن” در پاریس، از گذشته مرکز تجمع موش ها بوده است.
امروزه، به علت ساخت و ساز ساختمان های المپیک در سال ۲۰۱۲ و تأثیرات رکود اقتصادی، موش ها بیش از هر زمان دیگر در این شهر رونق پیدا کردند. هر چه تعداد ساختمان های متروکه بیشتر می شد مکان های لانه سازی بیشتری برای موش ها مهیا می شد. جثه موش های لندن به علت وجود غذای کافی، بزرگتر می شود. بنا به گزارش های موجود، اندازه جثه برخی گونه ها به دو برابر رسیده است.

ده شهر با بیشترین تعداد موش

۵. پنجمین شهر موش خیز جهان

آتلانتا، مرکز ایالات جورجیای آمریکا، پنجمین شهر از لیست ده شهر با بیشترین تعداد موش در جهان است.

فسخ قرار دادی که موجب رکود اقتصادی آتلانتا شد، نقطه عطفی برای ازدیاد جمعیت موش ها در این منطقه به شمار می آید. فقر در شهر، اقامت موش ها در شهر را به همراه داشت، زیرا بسیاری از خانه ها در آتلانتا دیگر متروکه شده بودند. موش ها همیشه در کمین هستند تا پناهگاه گرم و مناسبی پیدا کنند. موش ها حتی می توانند از طریق ترک های بسیار کوچک هم وارد خانه ها شده و هر چیزی از جعبه های قدیمی گرفته تا خانه های بزرگ را آلوده کنند. این آلودگی حتی به یکی از فرودگاه های بین المللی شهر نیز منتقل شده بود.

موش ها را دست کم نگیرید این جوندگان می توانند بسیار خطرناک باشند.

۶. ششمین شهر موجود در لیست

نیواورلئان، آمریکا

خطرات ناشی از موش‌ها

بسیاری از مناطق نیواورلئان با مشکل آلودگی موش مواجه هستند. به خصوص ساختمان های قدیمی که شامل ترک ها و سوراخ های زیادی برای ورود موش ها می باشند از علت های مهم این مشکل بزرگ به شمار می آیند. حتی در صورت مسدود کردن این سوراخ ها و ترک ها نیز موش ها از طریق جویدن فوم، زاموسقه (ماده ای که در درزگیری ساختمان ها به کار می رود) و چوب ها وارد ساختمان ها می شوند. این مسئله سبب می شود موش نیز مانند موریانه، خسارات مالی فراوانی به ساختمان ها وارد کند.

طی یک اتفاق فجیع در سال ۲۰۰۹، تهاجم موش ها به یک ساختمان، سبب مرگ یک نوزاد سه ماهه شد.
پزشک قانونی معتقد است که نوزاد پس از آن که بارها و بارها  توسط موش گاز گرفته شده است، دچار تخریب بافتی شده و در نتیجه خونریزی داخلی مرده است. در صورت ازدیاد جمعیت موش ها و هجوم به یک شهر، موش ها می توانند عامل بیماری های خطرناکی بوده و این بیماری ها را به انسان انتقال دهند. انتقال بیماری های خطرناک موش به انسان یکی از چندین خساراتی است که می توانند برای ما به همراه داشته باشند.

۷. هفتمین شهر موش ها

شیکاگو، آمریکا

موش صحرایی در شیکاگو نیز یافت می شوند، هرچند این شهر برای کاهش جمعیت جوندگان از یک منبع غیر منتظره کمک دریافت می کند. این کمک ها توسط گرگ صحرایی آمریکای شمالی صورت می گیرد. طی یک مطالعه علمی، اجازه داده شده است که این گرگ ها در خیابان های شیکاگو گشت بزنند تا نحوه رفتار این نژاد از گرگ ها در محیط شهری مورد مشاهده قرار بگیرد.

جمعیت موش در برخی شهرها به حدی زیاد است که می توان آن ها را شهر موش‌ها نامید.

بسیاری از گرگ های صحرایی در خیابان های شیکاگو و مناطق مختلف این کلان شهر همچنان قدم می زنند. شما می توانید در حین گذر از خیابان های شیکاگو با این گرگ ها رو به رو شوید. برخی مواقع، بچه گرگ ها یا گرگ های بالغ توسط انسان ها دزدیده می شوند، ولی توسط سیستم های ردیابی سریعا پیدا شده و بازداشت می شوند و گرگ ها را رها می کنند. از آن جا که جوندگان بخش بزرگی از رژیم غذایی گرگ های صحرایی را تشکیل می دهند، موش ها به طور مکررا توسط گرگ ها شکار می شوند.

شیکاگو

۸. شهر هشتم

بالتیمور، آمریکا

مشکل آلودگی موش در شهر بالتیمور بسیار جدی است.
موش ها به طور کلی در زیر پیاده روهای یک منطقه لانه کرده اند، طوری که وقتی مسئولان شهرداری زباله ها را در منطقه خالی می کنند، موش ها دسته جمعی به ماشین هجوم آورده و ماشین و توده زباله ها را احاطه می کنند، همچنین وارد قسمت موتور و محور های دنده ماشین نیز می شوند.

جمعیت موش ها با سرعت فزاینده ای رشد می کند.

۹. شهر نهم

بوستون، آمریکا

همچون لندن و آتلانتا، مسئله آلودگی موش در بوستون هم به شدت تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار گرفته است. تخلیه توده های زباله به صورت نادرست و پروژه های ساختمانی اشتباه، دو علت مهم دیگر این مسئله هستند. صرف نظر از علل اصلی آلودگی، این مسئله بوستون را کاملا درگیر کرده است. بوستون در سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ یک برنامه کشتار جوندگان به راه انداخت که بسیار موفق پیش می رفت، اما پس از مدتی هزینه ای که برای عملیات تهیه شده بود پایان یافت و جوندگان دوباره بازگشتند.

۱۰. آخرین شهر پر موش دنیا

منطقه گرینویچ، لندن، انگلستان

در این شهر حوادث غیرمنتظره ای توسط موش ها رقم خورده است.
در رستوران KFC واقع در منطقه گرینویچ، دوربین ها به طور تصادفی تنها یک روز بعد از بسته بودن رستوران، دسته ای از موش ها را در اطراف قسمت اصلی تهیه غذا در رستوران کشف کردند. سپس اخباری پخش شد که کارکنان در این محیط آلوده، غذا تهیه می کنند. بعدها نیز چندین مورد نقض بهداشتی مربوط به جوندگان منتشر شد که اخباری از این قبیل برای رئیس و مسئولان این موسسه خوشایند نبودند. در تمام این شهرها، وجود تعداد زیاد موش ها، دلیل آسیب ها و خسارات هنگفتی به ساختار های این شهرها است. مبارزه با موش ها از ساخت و تولید انواع تله تا استفاده از سموم، هزینه های بسیاری را در بر می گیرد.

از طرفی ازدیاد سریع جمعیت و نرخ تولید مثلی بالا در موش ها دلیل محکمی برای استفاده از سم طعمه قوی و تخصصی موش کش فسترک بلاکس است که به طور قطع قادر به از بین بردن موش ها باشد. استفاده از سمومی که موش ها نسبت به آن مقاومت پیدا نکنند و از طرفی برای محیط زیست مضر نباشند.

 

 

نظر خود را بنویسید

موش و موش صحرایی
موش و موش صحرایی چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت بین موش و موش صحرایی چیست؟ موش ها نسبت به موش های صحرایی سر کوچک‌تر و گوش‌ها و چشم‌های بزرگ‌تری دارند. هر دوی این موجودات جزو جوندگان هستند اما تفاوت های ژنتیکی مهمی با یکدیگر دارند. موش های صحرایی ۲۱ جفت کروموزوم و موش ها ۲۰ جفت کروموزوم دارند. این حیوانات اغلب با اندازه […]

انتشار بیماری از طریق موش
انتشار بیماری از طریق موش ها

سه راه جهت انتشار بیماری ها از طریق موش اگر به جنبه دوست داشتنی موش ها توجه نمایید، ممکن است جذاب به نظر برسند. اما حضور آنها در محیط زندگی تان می تواند بسیار چندش آور باشد. موش ها علاوه بر صدمه به اسباب و وسایل منزل باعث انتقال بیماری به محیط می شوند. در […]

خلاصی از شر موش داخل دیوار
خلاصی از شر موش داخل دیوار

چگونگی خلاصی از شر موش های داخل دیوار شما تنها کسی نیستید که در زمستان خانه گرم تان را به فضای بیرون ترجیح می‌دهید. موش ها نیز در هنگام تلاش برای فرار از شرایط سخت محیطی، خانه های انسان را مکانی مناسب برای زنده ماندن از سرمای زمستان و گرمای تابستان می دانند و مخفیگاه […]

انواع تله موش ها
انواع تله موش

تله موش، از جمله رایج ترین ابزارها برای از بین بردن موش هاست. امروزه انواع مختلفی از تله موش ها وجود دارد که بر حسب نیاز می توان از یکی از آن ها استفاده کرد.

باورهای غلط درباره موش ها
باورهای غلط درباره موش ها

شاید به ندرت بتوان آفتی یافت که به اندازه موش‎ها، باورهای غلط در رابطه با آن وجود داشته باشد. این که ” موش‎های صحرایی به بزرگی گربه‎ها هستند” و “برخی مرگ موش‎ها، برای این آفات حکم نوشیدنی را دارند” رایج ترین باورهای غلط هستند.

سفارش سم از طریق: