” استفاده از سموم مختلف یکی از روش های کار آمد و سریع برای از بین بردن آفات است. به همین دلیل در این مقاله سعی شده، مهمترین نکات مرتبط با استفاده از سم برای از بین بردن موش ها بیان شود. شما می توانید با توجه به شرایط موجود، مناسبترین روش کار برای خود را انتخاب کنید. “

نحوه عملکرد سم ها

اکثر سموم از طریق اثر گذاری بر انعقاد خون، سبب مرگ آفات می شوند.
سیستم عملکردی این سموم به این ترتیب است که پس از خورده شدن سم، آفت دچار خونریزی داخلی شده و از پای در می آید. دانستن نحوه اثر سموم از این جهت مهم است که، در صورتی که به اشتباه این سم توسط شما یا یکی از اعضای خانواده مصرف شود؛ می توانید از روی عوارض، به وقوع مسمومیت پی برده و به موقع برای درمان آن اقدام کنید. علائمی که ممکن است به طور ناگهانی یا حتی چند روز پس از مسمومیت با آفت کش ها، در افراد ظاهر شوند عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • اسهال خونی
  • درد معده
  • سرگیجه
  • ریزش مو
  • تشنج
  • بی حالی
  • مشکلات تنفسی

تماس با سم می تواند سبب بروز علائم حاد مسمومیت در افراد شود

>> به مرور زمان موش ها نسبت به برخی سموم معروف از جمله وارفارین ها مقاوم شده اند. <<

<< انتخاب سم مناسب اولین و مهمترین گام در از بین بردن موش ها است. >>

انتخاب نوع سم:

متأسفانه هیچ سمی سبب مرگ آنی موش ها نمی شود.
اغلب سم ها مدتی پس از خورده شدن توسط جانور، شروع به اثرگذاری می کنند. این که مدتی طول می کشد تا موش ها کشته شوند، بدان معنی است که آن ها قبل از مرگ، مدتی رنج می کشند و ممکن است در طول شب صدای موش هایی که به آرامی تحت تاثیر سم در حال مردن هستند، به گوشتان برسد.

برخی از انواع سموم، بسیار قوی هستند.
این گونه سم ها از طریق پوست جانوران جذب می شوند و نیازی به خورده شدن ندارند. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که، سم را به طور مستقیم روی حیوانات یا داخل محل زندگی آن ها بپاشید، سپس سم توسط پوست حیوانات جذب شده و آن ها را می کشد.

هنگام کار با این سموم باید از دستکش های محافظ استفاده کنید و بسته های سم را در مکان هایی دور از دسترس کودکان قرار دهید. حتی تماس جزئی با این مواد بسیار خطرناک است! اگر یک کودک حتی یک فرد بالغ با سم تماس داشته باشد، سپس دست آلوده خود را به چشم یا دهان خود بزند، عواقب آن می تواند واقعاً ناراحت کننده و بسیار بد باشد. در صورت وقوع چنین اتفاقی، سریعا به اورژانس مراجعه کنید.

معمولاً سموم با تأثیر سریع، از سموم معمولی گران تر هستند.
محدوده قیمت، ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد، به طوری که قیمت برخی سم ها ۵۰% بیشتر از انواع دیگر آن است. شاید فکر کنید که ارزش ندارد چنین قیمتی بابت سم پرداخت کنید، اما خرید مواد شیمیایی گران قیمت مطمئناً مزایای بارزی نسبت به دیگر سم‌ها خواهد داشت.

سم موش و خونریزی داخلی در آن ها

>> فکر نکنید با خرید سموم موش کش ارزان، کار اقتصادی انجام داده اید. <<

سم قوی گران قیمت یا سم ارزان قیمت؟

در اغلب موارد پس از استفاده از انواع سموم این نتیجه حاصل می شود که، استفاده از سموم قوی گران قیمت برای از بین بردن موش ها مناسب تر است زیرا؛

یک. مرگ سریع موش ها
با استفاده از سموم قوی، موش ها سریع تر و با درد و رنج کمتر می میرند و طبیعتاً مشکل شما که دفع تهاجم موش است نیز، سریع تر حل می شود.

دو. تخصصی برای دفع موش
سموم قوی اغلب، قابل اعتمادتر و ایمن تر هستند، زیرا همان طور که مشاهده خواهید کرد، همه سم ها همیشه مؤثر نیستند.

سه. مقرون به صرفه
خرید سموم ارزان تر ممکن است مقرون به صرفه به نظر برسد؛ اما چنین نیست. زیرا گاهی به دلیل اثر بخشی ضعیف، مجبور می شوید چندین بار همان سم را خریداری و سم پاشی را تکرار کنید. به این ترتیب پروسه از بین بردن موش در خانه به درازا خواهد کشید.

توجه داشته باشید تمام سموم برای از بین بردن تمام گونه های موش مؤثر نیستند. بنابراین باید از طریق روش های ذکر شده از اثر گذاری آن ها مطمئن شوید.

اطمینان از اثرگذار بودن سم:

برای حصول اطمینان از مؤثر بودن سم، در از بین بردن موش می توانید روند پیشرفت پاکسازی خود را یادداشت کنید و بدانید که چه تعداد طعمه سمی را در کجا قرار داده اید. مثلاً اگر بر اساس یادداشت های خود، متوجه کاهش مقدار مصرف طعمه های سمی شدید؛ می توانید نتیجه گیری کنید که اشتهای موش ها کم تر شده، در نتیجه، سم به خوبی اثر کرده است.

علاوه بر این، شما باید اطمینان حاصل کنید که این جوندگان موذی از طعمه های سمی، تغذیه کرده باشند. بررسی روزانه طعمه های سمی را فراموش نکنید.

>> مطمئن شوید که موش ها طعمه ها را می خورند <<

>> کم شدن فعالیت موش ها نشانه مؤثر بودن سم است! <<

چگونه از خورده شدن طعمه ها توسط موش ها اطمینان حاصل کنیم؟

با مشاهده مقدار طعمه هایی که نخورده باقی مانده اند، می توانید از خورده شدن طعمه ها توسط موش ها مطمئن شوید. ممکن است لازم باشد که به طور مرتب طعمه ها را جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که پس از شروع مصرف سم، اشتهای موش ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اما اگر طعمه ها خورده نشدند، مطمئن باشید که موش ها از منبع دیگری تغذیه می کنند. بنابراین، مجدداً بررسی کنید که موش ها به کابینت ها، انبار مواد غذایی و غیره دسترسی نداشته باشند.

از خورده شدن طعمه های سمی توسط موش ها اطمینان حاصل کنید

>> خورده نشدن طعمه ها، می تواند نشان دهنده دسترسی موش ها به یک منبع غذایی جذابتر باشد! <<

کاهش فعالیت موش ها نیز نشان دهنده اثر بخشی سم است.
این مطلب را می توان از کاهش صداها و میزان ضایعات و خسارات ناشی از موش ها درک کرد. اگر با گذشت چند روز از مصرف سم توسط موش ها، هیچ یک از علائم فوق را مشاهده نکردید، سم خود را تغییر دهید.

بهترین مکان برای قرار دادن طعمه های سمی:

سم یک ماده شیمیایی بسیار خطرناک است.
افرادی که با سم سروکار دارند؛ باید بسیار دقت داشته باشند. در صورتی که در انتخاب محل طعمه گذاری، دچار اشتباه شوید؛ از سم  نتیجه مطلوبی دریافت نخواهید کرد.
برای جاسازی صحیح و مؤثر سم دو معیار مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

  • اولین و مهمترین نکته، رعایت ایمنی است. سم را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.
  • سم را در جاهایی که موش ها به طور منظم رفت و آمد دارند قرار دهید.

مطمئناً مکان هایی که در آن ها فضولات موش یافته اید، همان مسیری رفت و آمد آن ها است.

موش ها معمولاً راه رفتن کنار دیوارها را به حرکت در وسط اتاق ترجیح می دهند، زیرا در محیط باز احساس امنیت نمی کنند.
بنابراین، مناسبترین مکان ها برای قرار دادن سم عبارتند از:

  • زیر کابینت ها
  • پشت یخچال
  • فضاهای خالی کوچک بین مبلمان و غیره

نکات ایمنی درباره جاگذاری درست سم موش

هنگام استفاده از سم در خانه خود، نباید آن را مستقیماً روی کف اتاق یا محل مورد نظر قرار دهید.
اگر سم را در کف اتاق بریزید، ذرات سم توسط پاهای آلوده موش ها، در تمام اتاق پخش می شود و این اتفاق خطر جدی برای سلامت اهالی خانه محسوب می شود.
بهتر است سم را داخل جعبه های کوچک قرار دهید. جعبه های محصولاتی که از بازار خریداری می کنید، برای این کار بسیار مناسب هستند. همچنین خودتان هم می توانید این جعبه های کوچک را درست کنید.

دقت کنید پس از این که از جعبه ای برای سم موش استفاده کردید، دیگر هرگز از آن برای کار دیگری استفاده نکنید. حتی برای استفاده دوباره نیز آن جعبه را شست و شو ندهید، زیرا برخی سموم از طریق تماس با پوست نیز می توانند سبب مسمومیت شما بشوند.

>> بر خلاف باور عموم، پنیر طعمه مناسبی برای موش ها نیست <<

انواع سموم آفت کش:

سموم را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • سم همراه با طعمه
  • سم بدون طعمه

# سم همراه با طعمه

در این دسته از سموم، داخل جعبه طعمه هایی به شکل کپسول یا دانه های کوچک غلات سمی را مشاهده خواهید کرد. این طعمه ها معمولاً دارای رنگ های مشخص به ویژه، رنگ آبی و قرمز هستند. رنگ طعمه ها به سمی که به آن آغشته شده اند، ربطی ندارد بلکه هدف از این رنگ ها، جلب توجه است.
رنگ طعمه ها سبب می شود آن ها را با مواد خوراکی اشتباه نگیریم.

طعمه های سمی و تخصصی فسترک بلاکس یکی از بهترین و کارآمدترین سموم همراه با طعمه است.
این سم فوق العاده، به سرعت و با بازدهی بالا، موش های مزاحم را از بین می برد.

طعمه های موش صنعتی در زنگ های مختلفی ساخته می شوند

>> بهتر است برای مبارزه با آفات، سریعترین و قوی ترین سم را انتخاب کنید <<

# سم بدون طعمه

در سموم بدون طعمه، شما خودتان باید طعمه را تهیه کرده و سمی کنید.
بهتر است از پنیر به عنوان طعمه استفاده نکنید، زیرا پنیر بعد از چند روز خشک می شود و دیگر برای موش ها، جذاب نخواهد بود. در کل، موش ها به سمت نان و آرد و امثال این مواد بیشتر جذب می شوند. بنابراین، بهتر است طعمه را از بین مواد زیر انتخاب کنید.

  • غلات
  • مغزها
  • نان و خرده نان
  • مواد شیرین و شیره ای
  • مواد پروتئینی مثل گوشت
  • کره بادام زمینی
  • شکلات

پس از انتخاب طعمه مناسب، آن را به سم آغشته کرده و در گوشه و کنار خانه قرار دهید و منتظر بمانید.

آیا موش ها در برابر سم مقاوم می شوند؟

موش ها به عنوان حیوانات وفق پذیر شناخته می شوند.
آن ها با سرعت بسیار بالا به سم عادت کرده و نسبت به آن مقاوم می شوند. بنابراین، تولید کنندگان سم مدام در حال تولید سم های جدید هستند. موش ها نسبت به چند سم معروف مثل وارفارین، مقاوم شده اند. در صورتی که موش ها از طعمه های سمی تغذیه کنند ولی هیچ تغییری در رفتار و جمعیت آن ها دیده نشود، به این معنی است که سم روی آن ها تاثیری ندارد. در چنین شرایطی باید سم را تغییر دهید.

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. میلاد عزیزی

    سلام . برادر من سی سالشه و نود کیلو وزنشه . ایشون حواس پرتی و آلزایمر محدود داره من الان از طریق استراق سمع شنیدم که پای تلفن به دوستش گفته سه روز پیش نزدیک به پنجاه گرم سم موش به قصد مرگ خورده اینو که شنیدم درو باز کردم و بعد از مشاجره فهمیدم مرگ موشی که خورده شبیه به تاس مکعبی شکل بوده و بنفش رنگ بوده و حدودا چهار تا در اندازه های دو سانت در دو سانت و تقریبا راحت جویده میشده و به شدت تلخ بوده و بعدش یک لیوان آب هم خورده که کامل بره پایین الان نمیدونم چه کار کنم . اصلا فایده داره زنگ بزنم به اورژانس ؟ بعد از سه روز هیچ اتفاقی براش نیوفتاده حتی اسهال و استفراق و سر گیجه . تو رو خدا بهم بگید چیکار کنم . اصلا زنده میمونه یا نه ؟ اگه زنده نمیمونه خانوادمو یواش یواش آماده کنم

    1. admin

      درود بر شما

      تخصص ما فقط در مورد فروش سمومی هست که در این سایت درج کردیم

      چنانچه سمی به اشتباه خورده شود قطعاً خطرافرین هستش، و 100 البته سم موش!!

      پیشنهاد میکنم در سریعترین زمان به اورژانس مراجعه شود

      اطلاعات بیشتر :
      https://mushkosh.ir/

  2. مهرداد برزی

    با عرض سلام و ادب . یک سم فوق‌العاده قوی برای کشتن سریع موش میخواستم. ممکنه کمکم کنید؟

موش و موش صحرایی
موش و موش صحرایی چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت بین موش و موش صحرایی چیست؟ موش ها نسبت به موش های صحرایی سر کوچک‌تر و گوش‌ها و چشم‌های بزرگ‌تری دارند. هر دوی این موجودات جزو جوندگان هستند اما تفاوت های ژنتیکی مهمی با یکدیگر دارند. موش های صحرایی ۲۱ جفت کروموزوم و موش ها ۲۰ جفت کروموزوم دارند. این حیوانات اغلب با اندازه […]

انتشار بیماری از طریق موش
انتشار بیماری از طریق موش ها

سه راه جهت انتشار بیماری ها از طریق موش اگر به جنبه دوست داشتنی موش ها توجه نمایید، ممکن است جذاب به نظر برسند. اما حضور آنها در محیط زندگی تان می تواند بسیار چندش آور باشد. موش ها علاوه بر صدمه به اسباب و وسایل منزل باعث انتقال بیماری به محیط می شوند. در […]

خلاصی از شر موش داخل دیوار
خلاصی از شر موش داخل دیوار

چگونگی خلاصی از شر موش های داخل دیوار شما تنها کسی نیستید که در زمستان خانه گرم تان را به فضای بیرون ترجیح می‌دهید. موش ها نیز در هنگام تلاش برای فرار از شرایط سخت محیطی، خانه های انسان را مکانی مناسب برای زنده ماندن از سرمای زمستان و گرمای تابستان می دانند و مخفیگاه […]

انواع تله موش ها
انواع تله موش

تله موش، از جمله رایج ترین ابزارها برای از بین بردن موش هاست. امروزه انواع مختلفی از تله موش ها وجود دارد که بر حسب نیاز می توان از یکی از آن ها استفاده کرد.

باورهای غلط درباره موش ها
باورهای غلط درباره موش ها

شاید به ندرت بتوان آفتی یافت که به اندازه موش‎ها، باورهای غلط در رابطه با آن وجود داشته باشد. این که ” موش‎های صحرایی به بزرگی گربه‎ها هستند” و “برخی مرگ موش‎ها، برای این آفات حکم نوشیدنی را دارند” رایج ترین باورهای غلط هستند.

سفارش سم از طریق: