چگونگی خلاصی از شر موش های داخل دیوار

شما تنها کسی نیستید که در زمستان خانه گرم تان را به فضای بیرون ترجیح می‌دهید. موش ها نیز در هنگام تلاش برای فرار از شرایط سخت محیطی، خانه های انسان را مکانی مناسب برای زنده ماندن از سرمای زمستان و گرمای تابستان می دانند و مخفیگاه خانگی مورد علاقه موش ها، قسمت درونی دیوارهای خانه ها است. در این مطلب به چگونگی خلاصی از شر موش داخل دیوار می پردازیم.

” موش ها همیشه به دنبال یک جای مناسب که دور از دید انسان و یا سایر دشمن های احتمالی باشد، به منابع تغذیه ای نزدیک باشد و دمای مناسبی داشته باشد، هستند. یکی از بهترین این مکان ها در خانه ها، دیوارهای داخلی خانه و یا سقف های کاذب است. “

اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که صاحب خانه ها می خواهند موش ها را از خانه هایشان دور نگه دارند، اما یکی از مهمترین دلایل آن، توانایی آشکار موش ها در خرابی و ویرانی قسمت هایی از خانه است که در آن پنهان می شوند. موش ها می توانند به سرعت مشکلات بسیاری در خانه به وجود بیاورند.
مشکلات ناشی از موش عبارتند از:

  • آسیب ساختاری به خانه
  • جویدن سیم های الکتریکی و افزایش احتمال خطر آتش سوزی
  • شیوع بیماری در انسان

موش ها می توانند عامل مشکلات زیادی در خانه باشند

در این مطلب به بررسی و پاسخ این سوالات میپردازیم.

  • موش ها چگونه وارد خانه می شوند؟
  • مهمترین راه های ورود موش به خانه چه هستند؟
  • چگونه متوجه وجود موش ها داخل دیوار شویم؟
  • چگونه می توانیم از شر موش های دیوار خلاص شویم؟
  • چگونه مانع از بازگشت مجدد موش ها به خانه شویم؟

هرچیزی که شما بایستی در مورد موش های داخل دیوار بدانید، در این مطلب شرح داده شده است.

موش ها چطور وارد دیوارها می شوند؟

به دلیل اندازه کوچک موش ها، آن ها می توانند از سوراخ هایی کوچک به اندازه یک سکه با قطر نیم سانتیمتر، راه خودشان را پیدا کنند و به دلیل توانایی بالایی که موش ها در صعود دارند، آن ها معمولاً می توانند به سوراخ های بسیار بالاتر از سطح زمین نیز دسترسی پیدا کنند. همین که آن ها وارد ساختمان و فضای خانه شدند، از روش های مشابهی برای ورود به دیوارهای داخلی نیز استفاده می کنند.

موش ها دندان های تیزی دارند که قادر به جویدن اجسام سخت است.
آن ها چوب، فرش، لباس، کابل و حتی چرم را به راحتی می جوند. پس جویدن دیوار کاذب و یا حتی گچ و چوب برای آن ها کار سختی نخواهد بود. ضمن اینکه رشد دندان در موش ها، سرعت بالایی دارد و آن ها برای داشتن دندان هایی به اندازه مناسب، همیشه در حال جویدن و به نوعی ساییدن دندان هایشان هستند.

جویدن لباس توسط موش

نقاط متداول ورود موش ها

موش ها بدن بسیار انعطاف پذیری دارند.
آن ها برای وارد شدن به خانه می توانند از هر روزنه ای برای ورود به خانه استفاده کنند.
موارد زیر از شایع ترین راه های ورود موش به خانه هستند.

  • محل عبور لوله کشی آب و گاز
  • محل عبور کابل های برق و تلفن
  • پوسیده شدن و خرابی روکش دیوارهای خارجی ساختمان یا دیوار پوش ها به ویژه در خانه های چوبی
  • ترک و شکاف در فونداسیون خانه
  • هواکش ها و تهویه
  • سوراخ های ساختاری در دیوارهای آجری، که برای عبور آبِ جمع شده، طراحی و ساخته شده‌اند
  • شکاف و فاصله در مصالح ساختمانی
  • چهارچوب درب و پنجره هایی که به خوبی درزگیری و آب بندی نشده اند
  • دریچه های سقف
  • لوله های دودکش

چگونگی تشخیص وجود موش در دیوار

موش ها همیشه در حال غذا خوردن هستند.
آن ها در طی یک شبانه روز، می توانند ۱۵ الی ۲۰ بار غذا بخورند. موش هایی که درون دیوار نیز پنهان شده اند از این قضیه مستثنی نیستند. آن ها شب ها از مخفیگاه خود بیرون آمده و به دنبال غذا می گردند و دوباره به دیوار بر می گردند. در این میان صدای ناشی از موش ها به وضوح قابل شنیدن است. صداهایی از قبیل:

  • صدای کشیده شدن پنجه های موش روی سطوح
  • صدای جویدن موش ها هنگام غذا خوردن

اهمیت و ضرورت خلاصی از شر موش های داخل دیوار

شاید کشتن موش ها در سایر قسمت های خانه و یا هر مکان دیگری، با روش های مختلفی قابل انجام دادن باشد، اما خلاصی از شر موش داخل دیوار کمی سخت تر خواهد بود زیرا دسترسی به این موش ها آسان نیست. ضمن اینکه در این مورد نمی توان زیاد صبر کرد، چرا که ممکن است موش ها، آسیب های ساختاری زیادی به دیوار و حتی سقف ها وارد کنند.

بررسی دقیق راه های ورود موش به  خانه

برای مشخص شدن چگونگی ورود موش ها، همه مناطق قابل دسترسی آن ها برای ورود به خانه را از پشت بام تا فضای تنگ زیر طاق یا زیر کف خانه و تمام قسمت های آشپزخانه و انباری ها را با دقت بررسی نمایید.

مکان های مشکوک ورود و پنهان شدن موش ها در خانه، را پیدا کنید

درز بندی و ایمن سازی خانه

ورودی های آسیب پذیر را مهر و موم، درز بندی و ایمن سازی کنید تا پس از دفع موش هایی که در دیوار، زندگی می کنند، برای همیشه به جلوگیری از ورود این مزاحمان به خانه تان، کمک کنید.

استفاده از سموم، یک راه حل چاره ساز

اغلب افراد برای کشتن و یا به دام انداختن موش ها از انواع تله موش استفاده می کنند. اما این کار می تواند زمان بر باشد و همچنین استفاده از تله ها در دیوار ممکن نیست. بهترین راه برای خلاصی از شر موش های داخل دیوار استفاده از سم طعمه های قوی موش کش است.

چگونه موش ها را از خانه تان دور نگه دارید؟

هنگامی که مطمئن شدید خانه تان از موش ها عاری و خالی شده است، مرحله بعدی انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان از عدم ورود مجدد موش ها به خانه است.
به حمله خودتان ادامه دهید، تا بعداً مجبور نباشید، دوباره از خود و خانه تان محافظت و دفاع کنید.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در دور نگه داشتن موش ها از خانه تان آورده شده است. همانطور که در بالا اشاره شد، موش ها معمولاً از طریق سوراخ ها یا منافذ ساختاری در نمای خارجی خانه شما وارد اتاق ها می شوند. موش ها می توانند از هر مسیری وارد خانه شوند. در صورتی که منفذ کوچکی در هر قسمت از فضای بیرونی خانه مانند سقف، کف، دیوارهای خارجی، درب ها و پنجره ها وجود داشته باشد از دید موش هایی که به دنبال غذا و سرپناه می گردند، دور نخواهد ماند.

بررسی خانه برای یافتن مسیرهای احتمالی ورودی موش

در هنگام قدم زدن و پیاده روی در اطراف خانه، روکش و نمای دیوارهای خارجی، درپوش های فاضلاب، آجرها و همچنین سقف و درزهای بین سقف را از لحاظ داشتن شکاف و سوراخ بازرسی کنید.
حتی سوراخ‌های کوچک می توانند توسط موش ها مورد بهره برداری قرار گیرند.

انجام اقدامات پیشگیرانه و ترمیمی

اقدام پیشگیرانه ای که شما می توانید برای جلوگیری از ورود این جوندگان موذی به خانه ها انجام دهید، یافتن هرگونه سوراخ، منفذ و یا محل سست و آسیب دیده و سپس تعمیر آن ها است به طوری که توسط دندان های موش قابل جویدن نباشد.
پرکننده های لاستیکی و پلاستیکی (مانند درزبندها و بتونه) مؤثر نیستند، چون که آن ها به راحتی توسط موش ها جویده می شوند.

برای پیشگیری از ورود موش به خانه تمام منافذ موجود را مسدود کنید

پیشگیری همیشگی از ورود موش ها به خانه

بهترین راه برای جلوگیری از ورود موش ها به خانه، در دراز مدت، این است که شکاف ها و سوراخ ها را با سیم های فلزی مانند پشم فولاد یا با سیمان پر کنید. همچنین، گل‌ها، درختچه ها و پرچین ها را دست کم تا نیم متر دور از فضای زیربنای خانه بکارید. این کار می تواند از ورود موش ها به صورت پنهانی و مخفیانه به خانه پیشگیری کند و همچنین به شما کمک می کند تا نقاط ورودی آن ها را راحت تر پیدا کنید. در پایان، جاذبه هایی را که مانند آهن ربا برای جذب موش ها به خانه عمل می کند، حذف و رفع کنید. ضایعات غذا را از بیرون و اطراف خانه تمیز کرده و درب سطل های آشغال را کاملاً بسته نگه دارید.

 

نظر خود را بنویسید

  1. مریم گازری

    من در یک اپارتمان ۴طبقه و۱۲ واحدی زندگی میکنم .از بین این ۱۲ واحد فقط واحد من که طبقه ی چهارم هست هر ماه سه الی چهار موش هست لطفا من را راهنمایی کنید دیگه اعصاب برام نمانده چرا فقط واحد من که اخرین واحد هم هست موش دارد؟

    1. admin

      درود بر شما

      با واحد فروش تماس بگیرید
      کامل راهنماییتون میکنند

      https://mushkosh.ir/

  2. نوید

    سلام دوست عزیز ممنونم از توضیحاتتون
    من بندر عباس زندگی میکنم متاسفانه موش‌های حیاط ما کمی از گربه کوچیکتره خواستم ببینم واسه خرید سمی دارید که اینارو ریشه کن کنه شب دیگه نمیشه تو حیاط رفت تو حیاط با هم کشتی میگیرن
    ممنون میشم راهنماییم کنید و راهکار نشونم بدید

    1. admin

      درود بر شما، با استفاده از سمی که در سایت درج کردیم حتماً مشکل شما برطرف خواهد شد
      https://mushkosh.ir/

  3. ابراهیم رضایی از شهرستان تفرش

    سلام متاسفانه موش داخل سقف راویز کاری شده است اگر بخواهم سقف تخریب هزینه زیاد است در ثانی معلوم نبست از کجا می ابند نقطه مشخصی نبست شب ارامش خواب از ما گرفتند لطفا راهنمایی کنید تشکر

    1. admin

      درود بر شما
      جهت دریافت بهترین نتیجه به سایت زیر مراجعه کنید
      https://mushkosh.ir/

موش و موش صحرایی
موش و موش صحرایی چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت بین موش و موش صحرایی چیست؟ موش ها نسبت به موش های صحرایی سر کوچک‌تر و گوش‌ها و چشم‌های بزرگ‌تری دارند. هر دوی این موجودات جزو جوندگان هستند اما تفاوت های ژنتیکی مهمی با یکدیگر دارند. موش های صحرایی ۲۱ جفت کروموزوم و موش ها ۲۰ جفت کروموزوم دارند. این حیوانات اغلب با اندازه […]

انتشار بیماری از طریق موش
انتشار بیماری از طریق موش ها

سه راه جهت انتشار بیماری ها از طریق موش اگر به جنبه دوست داشتنی موش ها توجه نمایید، ممکن است جذاب به نظر برسند. اما حضور آنها در محیط زندگی تان می تواند بسیار چندش آور باشد. موش ها علاوه بر صدمه به اسباب و وسایل منزل باعث انتقال بیماری به محیط می شوند. در […]

انواع تله موش ها
انواع تله موش

تله موش، از جمله رایج ترین ابزارها برای از بین بردن موش هاست. امروزه انواع مختلفی از تله موش ها وجود دارد که بر حسب نیاز می توان از یکی از آن ها استفاده کرد.

باورهای غلط درباره موش ها
باورهای غلط درباره موش ها

شاید به ندرت بتوان آفتی یافت که به اندازه موش‎ها، باورهای غلط در رابطه با آن وجود داشته باشد. این که ” موش‎های صحرایی به بزرگی گربه‎ها هستند” و “برخی مرگ موش‎ها، برای این آفات حکم نوشیدنی را دارند” رایج ترین باورهای غلط هستند.

محل زندگی موش
موش ها کجا زندگی می کنند

سوال هایی از قبیل، موش ها کجا زندگی می کنند؟ به صورت گروهی زندگی می کنند یا انفرادی؟ کجای خانه به دنبال موش بگردیم؟ همیشه ذهن ما را درگیر می کند. در این مقاله سعی کرده ایم پاسخی برای این سوالات متداول در مورد زیستگاه موش ها بیابیم.

سفارش سم از طریق: