” در بین خوراکی های متنوعی که هر روز مصرف می کنیم، خوردنی هایی وجود دارند که می توانند سبب مرگ موش ها شوند یا آن ها را فراری دهند. از مواد غذایی کشنده برای موش می توان به شکلات و نوشابه اشاره کرد. سیر، برگ بو و ادویه های تند هرچند کشنده نیستند اما موش ها را فراری می دهند. “

حتی اگر تهاجم موش ها سبب آزار شما نشود و با تعداد کمی از آن ها رو به رو باشید؛ باز هم موش ها می توانند خطری جدی برای خانه‌های شما به حساب بیایند. زیرا، دو موش به تنهایی می توانند در عرض نیمی از سال، ۱.۸۱ کیلوگرم از مواد غذایی خانه شما را بخورد و بیش از ۱۸.۰۰۰ تکه مدفوع در گوشه و کنار خانه باقی بگذارند. تصور این که تعداد بیشتری از آن ها تا چه اندازه می توانند مضر باشند، بسیار وحشتناک است.

می توان با استفاده از مواد غذایی موجود در خانه؛ که ثابت شده است می تواند برای موش ها کشنده باشند، بر علیه موش ها استفاده کرد.

خوراکی های خوشمزه اما کشنده برای موش ها

در حالی که در بسیاری از مناطق، استفاده از انواع تله موش های قدیمی همچنان رایج است؛ بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای از بین بردن موش ها، از روش های خانگی استفاده کنند. در بین روش های خانگی از بین بردن موش ها، با استفاده از مواد غذایی موجود در منزل، بیشترین محبوبیت را دارد. دلایل استفاده از این روش های خانگی عبارتند از:

  • استفاده از این مواد بسیار ساده است.
  • موادی با قیمت ارزان هستند.
  • روشی متناسب با محیط زیست است.
  • برای کودکان و حیوانات خانگی کاملاً بی ضرر هستند.

 

آیا خوراکی هایی که ما با لذت می خوریم برای موش ها کشنده اند

>> با پرورش گیاهان ادویه ای در حیاط خانه هم محیط را خوشبو کنید و هم از شر موش ها خلاص شوید <<

در این مقاله به دنبال پاسخی برای این سوال هستیم، که آیا مواد غذایی که هر روز با لذت مصرف می کنیم، می توانند سبب مرگ موش ها شوند؟ هر چند ممکن است در ابتدا پاسخ شما به این سوال منفی باشد، اما پس از مطالعه مطالب ذیل، شگفت زده خواهید شد.
مواد خوشمزه اما کشنده برای موش ها عبارتند از:

  • شکلات
  • نوشابه های گازدار
  • ادویه ها
  • سیر
  • آسپرین

شکلات:

موش ها عاشق خوردن غذاهای چرب و شیرین هستند.
اگر به دنبال بهترین طعمه برای به دام انداختن موش ها هستید؛ می توانید شکلات را در رده نخست بهترین طعمه ها قرار دهید. شکلات، منبع غنی از چربی و قند است و با رایحه خوش خود، موش ها را به شدت جذب می کند.

مکانیسم اثر شکلات بر مرگ موش

شکلات در پس مزه خوش خود، سمی پنهان برای موش ها دارد.
شکلات حاوی ماده شیمیایی به نام “تئوبرومین” است، که بر سیستم عصبی و گردش خون همه حیوانات تأثیر می گذارد. در طبیعت، این ماده شیمیایی توسط گیاه کاکائو تولید می شود. هدف از تولید این ماده، حافظت از دانه های کاکائو در برابر خورده شدن توسط حیوانات و حشرات است. هرچند طی فرایند فراوری کاکائو و تبدیل آن به شکلات، مقدار تئوبرومین کاهش می یابد اما، هنوز مقدار تئوبرومین باقی مانده در شکلات تولید شده، آن قدر هست که برای حیوانات مضر و کشنده باشد.
می توان از شکلات به عنوان یک مرگ موش طبیعی نام برد.

 

شکلات از مواد کشنده برای موش محسوب می شود

>> به موش ها آسپرین بخورانید تا از افزایش جمعیت آن ها جلوگیری کنید <<

همان طور که گفته شد تئوبرومین موجود در شکلات، برای موش ها هم سمی است و می تواند آن ها را بکشد؛ البته در صورتی که مقدار زیادی شکلات توسط آن ها خورده شود. با این حال می توان به روی شکلات به عنوان سم کشنده موش ها حساب کرد. زیرا هیچ تضمینی نیست که موش ها شکلات را بخورند یا آن قدری که برای کشتن آن ها کافی باشد شکلات بخورند. اما در هر صورت، بهتر است شانس خود را امتحان کنید.

بهترین روش جذب موش ها به شکلات

برای افزایش شانس موفقیت، از آجیل آغشته شده به شکلات استفاده کنید.
بنابراین، ترکیبی از شکلات و آجیل آن ها را جذب خواهد کرد. ترکیبی از کره بادام زمینی و شکلات نیز برای جذب موش ها بسیار کارآمد است. برای جذب موش ها و طعمه گذاری از مواد زیر استفاده کنید.

  • فندق
  • بادام زمینی
  • کره بادام رمینی
  • انوع حبوبات
  • انواع غلات

نوشیدنی های گازدار:

شاید عجیب به نظر برسد اما جالب است بدانید، نوشیدنی های گازدار می توانند مؤثرترین مواد کشنده برای موش ها باشند. دستگاه گوارش موش ها قادر به هضم و گوارش نوشیدنی های گازدار نیست. موش ها نمی توانند گاز موجود در مایعات گازدار را از معده خود خارج کنند. بنابراین نفخ ناشی از خوردن نوشابه های گاز دار می تواند، سبب مرگ موش ها شود.
اما نکته اینجاست که اغلب موش ها نوشابه نمی خورند.

از طرفی هر گونه نوشیدنی اسیدی گازدار، مانند سودا یا نوشابه، به دلیل داشتن مقادیری از اسید کربنیک برای جوندگانی نظیر موش جزء مواد کشنده است. شما می توانید کاسه های کوچکی از این نوشیدنی را در کابینت زیر سینک یا هر مکانی که موش ها در آن تردد دارند؛ قرار دهید. موش ها مدتی پس از خوردن این نوشیدنی ها، خواهند مرد. فقط توجه به یک نکته در این مورد اهمیت دارد، این نوشیدنی ها به دلیل دارا بودن قند زیاد، می توانند سبب جذب مورچه ها نیز بشوند.

 

نوشیدنی های گاز دار برای موش ها کشنده است

>> سیر بخورید تا موش ها از شما فراری باشند <<

ادویه ها:

اغلب ادویه ها به دلیل رایحه ی تندی که دارند، سبب دفع انواع آفات از جمله موش ها می شوند.
در واقع می توان گفت، یک راهکار عاقلانه برای دفع موش ها نگهداری از گیاهان ادویه ای در خانه و محیط اطراف آن است. پرورش گیاهان معطر در حیاط خانه تا حد زیادی به دور کردن موش ها از آن منطقه کمک می کند. گیاهانی از قبیل:

  • برگ بو
  • رزماری
  • موسیر
  • نعناع
  • سیر

ادویه های تند:

موش ها از ادویه های بسیار تند مانند فلفل قرمز، فراری هستند.
بوی قوی این ادویه ها موش ها را از منطقه دور نگه می دارد. خوردن هر یک از این ادویه ها برای موش ها گران تمام می شود و درد و رنج فراوانی در آن ها ایجاد می کند.

سیر:

بوی متصاعد شده از پودر سیر یا ذرات خرد شده آن می تواند موش ها را دفع کند.
از آن جا که سیر رایحه بسیار قوی دارد، شامه تیز این موجودات کوچک را به شدت می آزارد. از دید موش ها، سیر ماده ای بسیار بدطعم و ناخوشایند است. موش ها می توانند حتی کمترین میزان بوی سیر را در محیط تشخیص بدهند.
حتی خوردن سیر سبب می شود موش ها از خود شما هم دوری کنند.

 کنترل جمعیت موش با آسپرین:

آسپرین به همان اندازه که سبب تسکین درد می شود، برای کشتن موش های نر سودمند است.
تحقیقات جدید نشان داده، نوزادان موش نری که در معرض آسپیرین قرار گرفته اند، دچار کند ذهنی می شوند. همچنین این نوزادان در بزرگسالی، با کاهش میل جنسی و کاهش قدرت باروری، روبرو خواهند شد. زیرا تولید هورمون تستوسترون در موش های نر، به شدت تحت تأثیر آسپیرین قرار دارد.
با مصرف آسپیرین تولید هورمون تستوسترون به طور شگفت انگیزی در موش ها، متوقف می شود.

آسپرین باعث مرگ‌ موش‌ ها می شود؟

 

عملکرد دقیق آسپیرین در بدن موش ها:

در مراحل اولیه تشکیل جنین، مغز پستانداران فاقد جنسیت است.
به این معنی که در بین ساختار مغزی جنس نر و ماده، هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد. هنگامی که تولید تستوسترون در یک جنین نر آغاز می‌شود، ساختار مغزی این جنین شروع به دگرگونی می کند. به این صورت که در نقطه ای از مغز که پری اپتیک نام دارد، تولید نورون ها سه برابر بخش های دیگر می شود و این گونه جنسیت ها مجزا می شود. آسپیرین جلوی تکامل این قسمت از مغز موش های نر را می گیرد. این بخش از مغز موش ها مسئول بروز رفتار های تولید مثلی نظیر جفت یابی است. در نتیجه با استفاده از آسپرین می توانید، به راحتی از تولید مثل و افزایش جمعیت موش ها جلوگیری کند.

توجه داشته باشید که با وجودی که همگی این موارد اطلاعات دقیق علمی است که در محیط آزمایشگاه به اثبات رسیده اند اما در عمل، برای از بردن موش ها کاربردی ندارند. بهترین راه مبارزه با تهاجم موش ها استفاده از طعمه سمی کشنده موش فسترک بلاکس است. سم قوی این طعمه ها به راحتی و در کمترین زمان موش های داخل و اطراف محیط خانه را از بین می برد و به سرعت موجب مرگ موش ها می شود.

 

نظر خود را بنویسید

  1. مجید ساکی

    باسلام داخل موسسه کشاورزی موش اذیت میکنه راه حل مقرون به صرفه بدهید لطفا

  2. احمد علوانی

    تشکر

  3. مطالب اموزنده ای بود متشکرم

    مطالب خیلی اموزنده ای بود خیلی متشکرم

موش و موش صحرایی
موش و موش صحرایی چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت بین موش و موش صحرایی چیست؟ موش ها نسبت به موش های صحرایی سر کوچک‌تر و گوش‌ها و چشم‌های بزرگ‌تری دارند. هر دوی این موجودات جزو جوندگان هستند اما تفاوت های ژنتیکی مهمی با یکدیگر دارند. موش های صحرایی ۲۱ جفت کروموزوم و موش ها ۲۰ جفت کروموزوم دارند. این حیوانات اغلب با اندازه […]

انتشار بیماری از طریق موش
انتشار بیماری از طریق موش ها

سه راه جهت انتشار بیماری ها از طریق موش اگر به جنبه دوست داشتنی موش ها توجه نمایید، ممکن است جذاب به نظر برسند. اما حضور آنها در محیط زندگی تان می تواند بسیار چندش آور باشد. موش ها علاوه بر صدمه به اسباب و وسایل منزل باعث انتقال بیماری به محیط می شوند. در […]

خلاصی از شر موش داخل دیوار
خلاصی از شر موش داخل دیوار

چگونگی خلاصی از شر موش های داخل دیوار شما تنها کسی نیستید که در زمستان خانه گرم تان را به فضای بیرون ترجیح می‌دهید. موش ها نیز در هنگام تلاش برای فرار از شرایط سخت محیطی، خانه های انسان را مکانی مناسب برای زنده ماندن از سرمای زمستان و گرمای تابستان می دانند و مخفیگاه […]

انواع تله موش ها
انواع تله موش

تله موش، از جمله رایج ترین ابزارها برای از بین بردن موش هاست. امروزه انواع مختلفی از تله موش ها وجود دارد که بر حسب نیاز می توان از یکی از آن ها استفاده کرد.

باورهای غلط درباره موش ها
باورهای غلط درباره موش ها

شاید به ندرت بتوان آفتی یافت که به اندازه موش‎ها، باورهای غلط در رابطه با آن وجود داشته باشد. این که ” موش‎های صحرایی به بزرگی گربه‎ها هستند” و “برخی مرگ موش‎ها، برای این آفات حکم نوشیدنی را دارند” رایج ترین باورهای غلط هستند.

سفارش سم از طریق: